پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

شهادت ۱۱۵۰۰ کودک فلسطینی در غزه

با ادامه نسل‌کشی در غزه، مقامات بخش بهداشت و درمان فلسطین می‌گویند بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۱۸ سال از آغاز حملات رژیم صهیونیستی شهید و ده‌ها هزار کودک دیگر مجروح شده‌اند.

بنا بر گزارش ایراف، سازمان ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه که یک گروه غیرانتفاعی است نیز اعلام کرده که بیش از ۲۴ هزار کودک در غزه یکی یا هر دو والدین خود را از دست داده‌اند.

در این میان، برخی کودکان در حالی به دنیا آمده‌اند که والدین خود را از دست داده بودند. به این ترتیب یکی از مشکلات در گرماگرم آشوب جنگ، یافتن سرپرست تازه برای کودکان غزه است.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، حدود ۱.۷ میلیون نفر آواره شده‌اند و بسیاری از آنها مجبور به جابجایی مکرر در جستجوی مکان امن بوده‌اند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید که بزرگترین نگرانی برای حدود ۱۹ هزار کودکی است که بدون سرپرست شده‌اند یا در نهایت تنها مانده‌اند و هیچ فرد بزرگسالی برای مراقبت از آنها وجود ندارد.

این در حالی است که نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه دارد و اغلب قربانیان این کشتار را که تاکنون جان بیش از ۲۶ هزار نفر را گرفته زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

درباره خطر قحطی در کمین مردم غزه بیشتر بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3743

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *