سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به اسلام آباد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا امروز وارد اسلام آباد می شود. این سفر دو روزه با هدف گفتگو پیرامون « روابط دو جانبه و منافع مشترک امنیتی منطقه‌ای» صورت گرفته است.

به گزارش ایراف، «جان بس» معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور سیاسی در این سفر دو روزه قرار است در مورد موضوعات گسترده ای از مسائل منطقه‌ای و دو جانبه در چهارچوب مشارکت آمریکا و پاکستان رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا در خبرنامه ای در مورد این سفر آورده که جان بس قرار است سفری را از 26 تا 30 آوریل به دوحه و اسلام آباد داشته باشد. براساس این خبرنامه مسئله افغانستان و منافع مشترک امنیتی منطقه محور گفت و گوها خواهد بود.

او در سفر خود به قطر، با مقام های این کشور و دیگر هیئت های دیپلماتیک در مورد افغانستان و منافع مشترک امنیتی صحبت کرده بود.

پیش از او نیز توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان ماه گذشته به هند سفر کرده بود و در مورد مسائل ‌افغانستان با مقام های هندی گفتگو کرد.

این سفرها در حالی است که مقامات حکومت سرپرست معتقدند که مقام های خارجی برای حل مسئله افغانستان باید مقامات حکومت سرپرست دیدار و گفتگو کنند.

در همین رابطه، عبدالطیف نظری،  معاون فنی  وزارت اقتصاد افغانستان در مصاحبه تلویزیونی در این رابطه گفته است که آمریکا مدت هاست که پی برده است که واقعیت های سیاسی و ژئوپلتیکی در افغانستان و منطقه باید به رسمیت شناخته شود. به همین دلیل سفر یک مقام بلندپایه این کشور در همین راستاست.

پیشنهاد می شود:حزب‌ التحریر: امریکا و پاکستان برای نابودی افغانستان متحد شده‌اند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16777

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها