انتقادات گسترده از بی‌کفایتی دولت بایدن

به گزارش ایراف؛ جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه او به وعده‌های خود عمل کرده نوشت که او افرادش را فراموش و رها نکرده است، با موجی از انتقادات از سوی برخی افراد، کارشناسان و تحلیل‌گران مواجه شده است.

فاکس نیوز در این باره گزارش داده است که بایدن به روز پنج شنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «تحت نظر من، وقت وعده ای می دهیم، به آن عمل خواهیم کرد. ما هیچ کسی را جا نگذاشته‌ایم.»

این اظهارنظر بایدن با انتقاد برخی مقامات و محافل آمریکایی روبرو شده است:

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این باره در ایکس نوشت که گروگان‌های آمریکایی در غزه و متحدین ما در افغانستان فراموش شده‌اند.

موسسه ایزرئل ساسکس فرندز آمریکا با انتقاد از اظهارات بایدن نوشته است: اگر نشانه‌ای از بی کفایتی مطلق بایدن و دولتش وجود داشت، این توییت نشان دهنده این بی کفایتی است. این توییت تنها 12 ساعت پس از تصمیمی گرفته شد که امریکایی ها در غزه به گروگان گرفته شدند.

لری اوکونری، مجری رادیو امریکایی در توییتی خواستار استعفای جو بایدن از منصب ریاست جمهوری شد.

همچنین مایکل مک کال به تازگی مطرح کرده است که پس از خروج آمریکا از افغانستان، این کشور هزاران نفر از نیروهای متحد خود در افغانستان را پشت سرجای خود جای گذاشت.

این مقام آمریکایی خطاب به جو بایدن گفت که «شما تقریباً هزاران آمریکایی وده ها هزار نفر از متحدان ما را پس از وعده دادن به آنها، پشت سر گذاشتید».

پیشنهاد:   کامالا هریس و افغانستان؛ نسب آسیایی یا سیاست آمریکایی؟

این درحالی است که چگونگی خروج آمریکا از افغانستان در دوره بایدن با انتقادات داخلی و بین المللی زیادی مواجه شده است.

در این رابطه مطالعه مک کال: وعده های «بایدن» نادرست و توهین آمیز است پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19126

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *