افغانستان و مقابله با تروریسم محور رایزنی مقامات قرقیزستان و سازمان ملل معاون اول وزیر امور خارجه قرقیزستان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای آسیای مرکزی و رئیس مرکز منطقه‌ای این
معاون اول وزیر امور خارجه قرقیزستان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای آسیای مرکزی و رئیس مرکز منطقه‌ای این سازمان برای دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی دیدار و طرفین مقابله با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

به گزارش ایراف؛ «آسین عیسی‌اف» معاون اول وزیر امور خارجه قرقیزستان و «کاخا ایمنادزه» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای آسیای مرکزی و رئیس مرکز منطقه‌ای این سازمان برای دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی در «بیشکک» موضوع مقابله با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

در این دیدار ایمنادزه گزارشی را در مورد فعالیت مرکز منطقه‌ای در سال 2023 میلادی، برنامه‌ها و مراسم و ابتکارات مشترک برای سال 2024 میلادی را ارائه و مجددا تاکید کرد که فعالیت این مرکز برای تحکیم همکاری بین کشورهای منطقه است.

طرفین ابعاد همکاری این مرکز و کشورهای آسیای مرکزی در زمینه های مقابله با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اوضاع افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

ایسایف نیز در این دیدار از فعالیت‌های رئیس مرکز منطقه‌ای سازمان ملل برای دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی قدردانی و خاطرنشان کرد: قرقیزستان سطح به دست آمده همکاری‌های متقابل با سازمان ملل را بسیار ارزشمند می‌داند و آمادگی خود را برای تداوم همکاری همه جانبه با این مرکز منطقه‌ای با هدف پیشگیری و کمک به کشورهای آسیایی مرکزی در پاسخگویی موثر به چالش ها و تهدیدات امنیتی را اعلام کرد.

پیشنهاد می شود:قرقیزستان میزبان نشست اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی با محوریت افغانستان 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=7002

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها