شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
ادامه صدور ویزای خاص مهاجرت آمریکا

اخیرا کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از دریافت ویزا توسط ۱۲ هزار نفر از اتباع افغانستانی‌ که همکار نیروی‌های آمریکا در افغانستان بودند، خبر داده است. این افراد اکنون می‌توانند ذیل برنامه “ویزای خاص مهاجرت”(SIV) در آمریکا ساکن شوند

بنابر گزارش خبرگزاری ایراف، این برنامه که در نوع خود‌ منحصربفرد است، به افرادی که با نیروهای آمریکایی در افغانستان همکاری داشته‌اند امکان می‌دهد تا بتوانند همراه با خانواده‌هایشان به آمریکا مهاجرت کرده و اقامت دائم را دریافت کنند.

این برنامه پس از خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان و قدرت گرفتن طالبان، مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. مطابق با خبرهای منتشر شده، با وجود آنکه چند سال از تحولات افغانستان گذشته است، هنوز تعداد قابل توجهی از افراد واجد شرایط نتوانسته‌اند ویزای مذکور را دریافت نموده و به آمریکا مهاجرت کنند.

در ماه‌های گذشته این دسته از افراد گلایه بسیاری از عدم رسیدگی به فرایند صدور این ویزاها داشته‌اند و اظهار کردند که در شرایط موجود بیم آسیب و آزار و اذیت خود و خانواده‌هایشان توسط طالبان، به دلیل سوابقشان را دارند.

ویزای خاص مهاجرت(SIV)، برنامه‌ای ویژه است که افرادی را در برمی‌گیرد که به نحوی با سفارتخانه یا سایر نهادهای مربوطه آمریکا همکاری نموده؛ راهنما و یا مترجم نیرو‌های آمریکایی و ناتو بوده‌اند؛ پیمان‌کار این کشور در افغانستان بوده‌اند و یا در راستای اهداف ایالات متحده آمریکا در افغانستان فعالیت نموده باشند. مطابق به گزارش‌ها بنظر می‌رسد که مترجمان، عمده گروه تشکیل‌دهنده مشمول این ویزا هستند.

تاکنون ده‌ها هزار ویزا ذیل این برنامه برای افغانستانی‌ها صادر شده است و صدور ۱۲ هزار ویزای جدید امیدواری بسیاری از این افراد و خانواده‌هایشان را به دنبال داشته است. با این حال هنوز چندین هزار نفر از این افراد در انتظار طی کردن مراحل اخذ این ویزا هستند.

با این حال؛ وجود سقف صدور این نوع ویزا از یک سو، و احتمال انتخاب دونالد ترامپ به مقام ریاست‌جمهوری از سوی دیگر، بر چشم‌انداز این برنامه‌ سایه افکنده است.

پیشنهادمی شود: پذیرش شماری از پناهجویان افغانستانی مقیم پاکستان از سوی کانادا

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11655

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها