بخش رسانه‌ای ستاد فرماندهی ارتش تروریست آمریکا موسوم به سنتکام اعلام کرد شب گذشته 8 بار یمن را در حمایت از رژیم صهیونیستی بمباران کرده است.

به گزارش ایراف؛ در بیانیه سنتکام آمریکا آمده است “به عنوان بخشی از تلاش‌های بین‌المللی جاری برای پاسخ به افزایش فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و غیرقانونی حوثی‌ها در منطقه، در 22 ژانویه تقریباً ساعت 23:59 شب (به وقت صنعا / یمن) نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده در کنار نیروهای مسلح بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند به 8 هدف در مناطق تحت کنترل حوثی ها در یمن حمله کردند.

این حملات از سوی ائتلاف چندجانبه ، مناطقی را در یمن تحت کنترل حوثی‌ها (انصارالله) هدف قرار داد که برای حمله به کشتی‌های تجاری بین‌المللی (کشتی های رژیم صهیونیستی) و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفت. این اهداف شامل سامانه‌ها و پرتابگرهای موشکی، سامانه‌های پدافند هوایی، رادارها و تأسیسات انبار تسلیحات عمیقاً مدفون شده در زیر زمین بود.

هدف از این حملات کاهش توانایی حوثی ها (انصارالله) برای ادامه حملات بی پروایانه و غیرقانونی به کشتی های آمریکا و بریتانیایی و همچنین کشتی های تجاری بین المللی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن است. این حملات جداگانه بوده و متمایز از اقدامات انجام شده تحت عملیات نگهبانان سعادت است.”

لازم بذکر است که ارتش و انصارالله یمن از یک ماه پیش در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله با نسل کشی ساکنین باریکه محاصره شده غزه تردد کشتی های اسرائیل در دریای سرخ و عرب و تنگه باب المندب یمن ممنوع کرده است. این در حالی است که تردد آزادانه کشتی های سایر کشورهای جهان از این مناطق به سهولت انجام می گیرد.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=2596

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *