جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

آمریکا ارتش افغانستان را برای شکست آماده کرده بود

رسانه انگلیسی اینترسپت در تحلیلی نوشت گزارش جدید اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان – سیگار نشان داد که ایالات متحده ارتش پیشین افغانستان را وابسته به حمایت خارجی ساخته است.

به گزارش ایراف، اینترسپت در ادامه نوشته است: با توجه به رویکرد اساساً ناقصی که ایالات متحده برای ایجاد ارتش افغانستان در پیش گرفته بود، صرف دو دهه دیگر برای اشغال افغانستان و سپس عقب نشینی با همان شرایط بعید بود که به نتیجه بسیار متفاوتی منجر شود.

به باور نویسنده اینترسپت، همانطور که جنگ برای بسیاری از افغان‌ها، از جمله ده‌ها هزار نفر که به جنگ فرستاده شدند و جان خود را از دست دادند، به طرز غم‌انگیزی پایان یافت، توافقنامه خروج که در سال 2020 توسط ایالات متحده و طالبان در قطر منعقد شد، سرانجام به تلاشی که چندین سال پیش شکست خورده بود پایان داد.

اینترسپت افزوده: «طالبان و کاخ سفید در نهایت همان چیزی را می خواستند شد، یعنی خروج نیروهای آمریکایی.  شرایط توافق نهایی به اندازه خروج از کشور در اسرع وقت مهم نبود.»

این در حالی است که در سالگرد امضای توافقنامه دوحه میان آمریکا و طالبان، هر دو طرف همدیگر را به نقض مفاد آن متهم می‌کنند و یک مقام سابق کاخ سفید حتی خواهان کنار گذاشتن این توافقنامه و یافتن راهی تازه برای تعامل با حکومت سرپرست افغانستان شده است.

در این رابطه مطالعه متقی: آمریکا 1700 مرتبه توافقنامه دوحه را نقض کرده است+ویدئو پیشنهاد می شود.

پیشنهاد:   پرونده خروج آمریکا از افغانستان | جن ساکی شهادت می‌دهد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=8034

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *