به گزارش ایراف، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در خصوص گواهینامه رانندگی اتباع خارجی در ایران اذعان کرد: قبل از هر اقدامی باید هویت تبعه خارجی مشخص شود که او به صورت قانونی در کشور حضور دارد.

او افزود: متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی، ابتدا باید برای احزار هویت به پلیس امنیت مراجعه کنند و پس از طی مراحل قانونی برای گرفتن گواهینامه به پلیس راهور معرفی شوند.

رئیس پلیس راهور پایتخت در گفتگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ پرسشی مبنی بر تخلف اتباع غیرمجاز در رانندگی گفت: ابتدا بررسی می‌کنیم که او تبعه قانونی است یا غیرقانونی و اینکه دارای گواهینامه رانندگی هست یا نه؛ در صورتی که فاقد گواهینامه باشد مطابق قانون با او برخورد خواهد شد.

گفته می شود سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا نیز درباره امکان دریافت گواهینامه رانندگی توسط اتباع خارجی گفته بود: طبق قانون همه اتباع خارجی مجاز که از سوی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته می‌شوند می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.

با این حال موارد بسیاری از نارضایتی اتباع خارجی در خصوص شرایط بسیار سخت دریافت گواهینامه در ایران ثبت شده است به طوری که بسیاری از اتباع مجاز و دارای مدارک قانونی، مشمول دریافت گواهینامه نمی شوند.

شرط تاهل، داشتن نامه بهزیستی مبنی بر داشتن یک فرد بیمار خاص یا دارای معلولیت در خانواده و داشتن تنها یک گواهینامه رانندگی در هر خانواده از شرایط گرفتن گواهینامه اتباع خارجی در ایران است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=38255

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *