دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

خدمات ایران برای نیم میلیون زائر خارجی اربعین؛ عبور زائران غیرمقیم از مرز چذابه

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ایران که می‌گوید که تمام تسهیلات و خدمات برای نیم میلیون زائر غیرایرانی در مراسم اربعین فراهم می شود. او همچنین گفت که زائران خارجی غیرمقیم از مرز چذابه وارد عراق می‌شوند.

به گزارش ایراف؛ در آستانه فرارسیدن مراسم اربعین حسینی، اصغر بلوکیان، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ایران در دیدار با هیات های مهاجرین در مشهد به مشکلات مطرح شده از سوی مهاجرین رسیدگی کرده و گفته است که مشکلات هیأت های مذهبی را برطرف می کند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی افزود: زائران غیرمقیم که از افغانستان، پاکستان و سایر کشورها وارد می‌شوند، محل خروج آنها از مرز چذابه است. مسئله مهم این زائران بحث حمل و نقل است که تاکید شد تا زائران پاکستانی حتما باید با اتوبوس‌های خود وارد ایران شوند.

اصغر بلوکیان گفته است که زائران افغانستانی نیز می توانند با اتوبوس ها و ون های مورد تایید در داخل ایران تا مرز عراق برای انتقال زائران تردد داشته باشند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در خصوص زائران مقیم ایران نیز افزوده است که این زائرین می‌توانند برای تهیه گذرنامه قانونی خود جهت ورود به کشور عراق از سند خادم که توسط فراجا اعلام شده است، اقدام کنند و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت نمایند و سپس برای عبور از مرز شلمچه می‌توانند تردد کند.

اصغر بلوکیان با اشاره به آمار زائران اربعین امسال عنوان کرده است که در اربعین ۱۴۰۳ عبور بیش از ۵۰۰ هزار زائر مقیم ‌و غیرمقیم از مرزهای ایران به سوی عراق پیش بینی می شود.

پیشنهاد:   افزایش تعداد مهاجران اخراجی از انگلستان به روآندا

بلوکیان تصریح کرده است که ایران تمام تسهیلات ممکن برای اتباع غیر ایرانی را فراهم کرده است تا زائران از آن استفاده کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی افزوده است که امکاناتی مثل استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی در طول سفر زائرین در ایران به نحو شایسته‌ای‌ ارائه خواهد شد.

این در حالی است که همه ساله با نزدیک شدن مراسم اربعین حسینی در عراق صدها هزار نفر از زائرین از کشورهای همسایه ایران از جمله افغانستان و پاکستان از مسیر ایران به عراق می روند. در داخل ایران نیز بیشتر مهاجران را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند که هر سال برای شرکت در مراسم اربعین با شرایط خاصی از ایران به عراق می روند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29577

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *