صدها هزار مهاجر افغانستانی در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور-ایراف

براساس اعلام اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، بیش از صدها هزار نفر از مهاجرین افغانستانی مقیم مشهد اعم از سنی و شیعه در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی در مشهد مقدس حضور پیدا کردند.

به گزارش ایراف، اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اعلام کرده است که در جریان مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی بیش از صد هزار نفر از اتباع افغانستان در این مراسم حضور بهم رساندند.

حسین شرافتی راد با حضور در حسینیه هراتی های مشهد در مراسمی پیش از تشییع در جریان سخنرانی خود مطرح کرد که راه شهدای خدمت ادامه خواهد یافت.

اما علاوه بر مشهد، مهاجرین افغانستانی در شهرهای مختلف نیز مراسم عزاداری برگزار و یا بیانیه های تسلیت خود را در پی شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراهشان ابراز نمودند. به عنوان نمونه مهاجرین افغانستانی مقیم سمنان در شبستان اعظم امامزاده یحیی این استان ویژه برنامه ای به مناسبت بزرگداشت شهید جمهور برگزار کردند.

همچنین مهاجرین افغانستانی مقیم استان البرز نیز امروز جمعه از ساعت 2 تا 5 امروز مراسم سوگواری برگزار خواهند کرد. در مراسمی دیگر امروز نیز مهاجرین افغانستانی مقیم رباط کریم تهران مراسم سوگواری  و گرامیداشت مقام شهدای راه خدمت برگزار خواهند کرد.

مهاجرین شیراز نیز امروز در مراسمی با عنوان گرامیداشت از شهادت رئیس جمهور، یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی می دارند.

همچنین پیش از این مهاجرین استان فارس در بیانیه ای تسلیت خود را در پی سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور ابراز کرده بودند. در این بیانیه آمده است که «حقیقتاً از دست دادن چنین افراد خدوم و خستگی ناپذیری که برای پیشرفت و آبادانی جامعه اسلامی شب و روز و گرما و سرما نمی شناختند و شوق خدمت در آنها موج می زد، ضایعه ای جبران ناپذیری برای کشور جمهوری اسلامی ایران و تمام امت مسلمان است».

پیشنهاد می شود:حضور مقامات ارشد کشورهای مختلف برای شرکت در مراسم شهید رئیسی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=21472

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها