شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
حضور بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز اتباع در مدارس البرز

به گفته مقامات اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز اتباع در این استان سرگرم آموزش هستند.

به گزارش ایراف، مقام‌های استانی در البرز می‌گویند که علاوه بر حضور بیش از ۲۶ هزار دانش آموز اتباع خارجی در این استان طرح آموزش خانواده و ایجاد کارگاه های آموزشی برای والدین اتباع هم برگزار شده است.

به گفته روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز جلسه رسیدگی به آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان اتباع خارجی به منظور رشد و ارتقای جامعه اتباع با حضور معاون و کارشناس اتباع خارجی آموزش و پرورش استان تشکیل شد.

در این جلسه سیروس دهقان شیری ضمن اشاره به شرایط ثبت نام اتباع خارجی در مدارس این استان از برگزاری طرح آموزش خانواده و ایجاد کارگاه های آموزشی برای والدین اتباع خارجی، آشنایی با بهداشت و سلامت و شیوه مهارت ها و آداب زندگی توسط اداره کل آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات کارشناس اتباع خارجی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان‌های بین المللی در خصوص تخصیص اعتبارات حمایتی به دانش آموزان اتباع خارجی اهتمام ویژه داشته باشند.

این در حالی است که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعداد دانش‌آموزان غیرایرانی ثبت‌نام شده در مدارس ایران برابر با ۶۱۴ هزار و ۱۹۹ نفر بود. از این تعداد حدود ۵۱ درصدشان پسر و ۴۹ درصدشان دختر بودند.

پیشنهاد می شود: توافق ایران و افغانستان بر ایجاد کمیته کاری مشترک در حوزه آموزش و پرورش 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=5801

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها