به گزارش ایراف، حسین شرافتی راد در سفرش به تایباد اذعان کرد که ۲۷۰ هزار تبعه غیرمجاز افغان از ۱۱ استان کشور از طریق گذرگاه بین المللی دوغارون واقع در جنوب شرق مشهد به صورت خود معرف و داوطلبانه به افغانستان بازگشته اند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی با اعلام افزایش ۴۰ درصدی بازگشت داوطلبانه در این استان گفت: بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز در سراسر کشور تا پایان امسال یکی از اولویت های وزارت کشور است.

شرافتی راد افزود : هیچ یک از اتباع افغانستانی مجاز و غیرمجاز حق سکونت و اشتغال در هفت شهر مرزی استان را ندارد.

شرافتی راد گفت که هم اکنون ۶۰ هزار دانش آموز و دانشجوی خارجی مجاز پسر و دختر در فضاهای آموزشی استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند و پنج هزار نفر به دلیل تکمیل نبودن مدارک تحصیلی خود هنوز موفق به ثبت نام نشده اند.

شرافتی راد با انتقاد از نهادهای بین المللی گفت: متاسفانه کمک نهادهای بین المللی به ایران در قبال اتباع کمتر از یک درصد است.
گفته می شود استان خراسان رضوی با ۴۰۰ هزار تبعه دارای مدارک هویتی و همچنین ۳۰۰ هزار تبعه غیرمجاز جزو دومین استان پرجمعیت از نظر اسکان مهاجران است.
افزایش ۷۵۰ درصدی شناسایی و طرد اتباع غیرمجاز به نسبت مدت مشابه در سال قبل

سردار عزیزی فرمانده انتظامی غرب استان تهران نیز از افزایش ۷۵۰ درصدی شناسایی و طرد اتباع غیر مجاز به نسبت مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

 

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37514

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *