پناهجو ترکیه

در ادامه برخورد با مهاجران غیر قانونی در ترکیه بیش از هزار مهاجر طی یک ماه در این کشور بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایراف، یک هزار و 96 مهاجر غیرقانونی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از استان ادیرنه توسط پلیس در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

در گزارش‌ها اشاره شده که شمار زیادی از این افراد تبعه افغانستان و پاکستان هستند و پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شده‌اند.

مسئله مهاجرین در ترکیه برای گروه‌های مختلف دستاویزی برای پیش‌برد اهداف خود است. دولت معمولاً از مهاجرین به عنوان ابزاری برای فشار آوردن به اتحادیه اروپا استفاده می‌کند، اما باید در نظر داشته باشد که پذیرش بیش از حد مهاجرین می‌تواند موقعیت آن را تضعیف کند چرا که احزاب مخالف دولت، همواره از حضور مهاجرین در این کشور به عنوان یکی از دلایل بحران اقتصاد و تورم‌های افسارگسیخته در این کشور یاد می‌کنند.

تحلیل‌گران یکی از عوامل شکست اردوغان در انتخابات اخیر شهرداری‌ها را نحوه مواجهه دولت و حزب متبوع اردوغان با مسئله مهاجرین می‌دانند. پذیرش بیش از سه میلیون مهاجر سوری، و قریب به 300 هزار افغانستانی در ترکیه، در کنار تسهیل اعطای اقامت و حتی تابعیت به سرمایه گذاران خارجی از جمله سیاست‌های دولت ترکیه در قبال مسئله مهاجرین است که سعی می‌کند با دستگیری و اخراج هر از چندگاه مهاجرین عمدتاً افغانستانی آن را تعدیل کند.

در این رابطه مطالعه بازداشت ده ها پناهجوی افغان از سوی پلیس ترکیه پیشنهاد می شود.

پیشنهاد:   کانادا تامین مالی سرپناه پناهجویان افغان در پاکستان را متوقف کرد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15761

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *