جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Friday, 20 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

پذیرش بیشتر اتباع خارجی

به گزارش ایراف، احمد وحیدی وزیر کشور دولت ایران گفت: حضور اتباع از بعد انسانی و اخلاقی بررسی می‌شود چرا که عده‌ای تحت فشارهایی از طرف قدرتمندان، زورگویان و مستکبرین عالم تحت فشار قرار گرفتند و کشورشان را رها کرده و به کشور ما پناه آوردند.

وی در ادامه تصریح کرد: واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این نداریم و کشورمان اشباع شده ‌و بیش از این نباید وارد ایران شوند و اعلام کردیم که قادر به پذیرش بیشتر نیستیم و اتباعی که داخل کشورند ‌باید بستر برای بازگشت آنها فراهم شود.

وحیدی در خصوص استفاده غیرمجاز از اتباع نیز هشدار داد و گفت: هر مجموعه‌ای که این افراد را غیرمجاز به کار گرفته دارای تخلف است و نباید در کشور ما صنایع، ادارات و … این افراد را به کار بگیرند.

بر اساس گزارش‌های رسمی قریب به 5 میلیون مهاجر افغانستانی در ایران حضور دارند که این رقم در گزارش‌های غیررسمی بیش از 7 میلیون نفر نیز برآورد شده است.

در روزهای اخیر علاوه بر ترکیه و پاکستان، پلیس ایران نیز نسبت به اخراج ماجران غیرقانونی از کشور خود مصمم‌تر شده و طرح‌های نظیر طرح 3 میلیارد یورویی ساخت دیوارهای مرزی را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی عملیاتی کرده است.

منتقدان همواره در مورد میزان تأثیرگذاری این‌گونه طرح‌ها تشکیک کرده و معتقدند بهترین راه جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجران و کاهش آمار حضور این افراد در ایران، بهبود شرایط در افغانستان است.

درباره ی ایران، افغانستان و مسأله مهاجرت بخوانید.

پیشنهاد:   محدودیت ورود ناوگان ایران به افغانستان برداشته شد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16851

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *