شنبه 17 سنبله 1403 برابر با Friday, 6 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود

به گزارش ایراف؛ محسن قاضی‌زاده، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران امروز در یک نشست خبری گفته است که افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار تنها برای گردشگران خارجی است.

عضو انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران افزوده است: پس از سه سال وقفه در اصلاح قیمت‌ها، امسال افزایش ٣٠ درصدی قیمت بلیط قطارهای ۵ ستاره مصوب شد. در دو سال ١۴٠٠ و ١۴٠١ میزان افزایش قیمت بلیط قطار ۵ ستاره صفر درصد بود و در سال گذشته مشمول افزایش ١٠ درصدی شد در حالیکه مجموع افزایش نرخ تورم در این ٣ سال بیش از ١٠٠ بوده‌ است.

قاضی زاده تصریح کرده است که هرچند زمانی که قطارهای ۵ ستاره راه‌اندازی شدند مبنا این بود که این قطارها مشمول قیمت‌های تکلیفی و مصوب نباشند و نظام مبنی بر عرضه و تقاضای بازار باشد اما این موضوع به اجرا نرسید.

قاضی زاده با اشاره به قیمت بلیط قطارهای ۵ ستاره تهران- مشهد گفته است که در حال حاضر قیمت بلیط قطار ۵ ستاره مسیر تهران – مشهد ٩٧٠ هزار تومان است که میزان استقبال را می‌توان از سرعت خرید ارزیابی کرد و شاهد آن هستیم که موجودی بلیت در بازار به صفر می رسد و قطار با ١٠٠ درصد ضریب اشغال در حال سیر است.

در این نشست خبری همچنین امین شعبانی، عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفته است که علاوه بر افزایش ٣٠ درصدی قیمت بلیط قطار ۵ ستاره ، قیمت این بلیط برای گردشگران خارجی تا ۵٠ درصد افزایش پیدا کرده است.

پیشنهاد:   نگاه آیت‌الله رییسی به فعالیت‌های فرهنگی مهاجرین سازنده بود

شعبانی همچنین گفته است که افزایش ۵٠ درصدی مشمول اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود و تنها کسانی که از خارج از ایران بلیط قطار خریداری می‌کنند مشمول این افزایش ۵٠ درصدی نرخ می‌شوند.

این در حالی است که چندی پیش گزارش هایی منتشر شد که قیمت بلیط قطار برای اتباع خارجی در ایران ۵۰ درصد افزایش یافته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *