شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
افزایش تعداد مهاجران اخراجی از انگلستان به روآندا

وزیر کشور انگلستان اعلام کرد گروه‌های بیشتری از پناهجویان را به رواندا می‌فرستد.

بنا به تصمیم جدید، پناهجویانی از کشورهایی چون افغانستان که پیش از این درخواست پناهندگیشان رد شده، به رواندا فرستاده خواهند شد.

قبلا، دولت انگلستان گفته بود فقط پناهجویانی را که بعد از سال ۲۰۲۲ به طور غیرقانونی وارد انگلستان شده و پرونده پناهندگیشان رد شده به رواندا فرستاده خواهند شد اما حالا با این تصمیم جدید، هزاران نفر دیگر نیز که در حال حاضر در انگلستان در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند، اخراج خواهند شد.

بر اساس قوانین بین‌المللی، کسانی که به دلیل جنگ یا وضعیت خطرناک در کشور مبدا، یه کشورهای دیگر پناهنده می‌شوند، باید مورد پذیرش کشورها قرار بگیرند، اما انگلستان از این قوانین سرپیچی می‌کند، کشوری که با استعمار طولانی و دخالت‌های خود یکی از عوامل اصلی به وجود آمدن فقر و عقب‌ماندگی و در نتیجه مهاجرت گسترده جوامع در کشورهای جهان سوم است.

مقامات انگلیس مدعی هستند بسیاری از پناهجویان از جمله کسانی‌که از افغانستان، عراق و سوریه هستند را به دلیل وضعیت خطرناک کشورهایشان نمی‌توان به آنجا بازگرداند، با این وجود هیچ مسئولیتی در قبال آن‌ها بر عهده نمی‌گیرند.

نکته جالب آنجاست که ادعای وجود وضعیت خطرناک در عراق در حالی است که پیش از این طبق اخبار رسیده، انگلستان می‌خواست از عراق به جای روآندا برای انتقال پناهجویان استفاده کند.

در پی اعلام تصمیم جدید انگلیس برای انتقال بیشتر پناهجویان به روآندا، فعالان حقوق بشر و نهادهای حامی پناهجویان به تندی از مقامات این کشور انتقاد کردند. این انتقادها هواره به این طرح غیراخلاقی انگلستان وجود داشته است. آنان دولت انگلیس را غیرمسئول و بی‌اخلاق توصیف می‌کنند.

به گزارش تلگراف، فعالان حقوق پناهجویان گفتند: «تصمیم حکومت راه‌حلی برای بحران مهاجرت نیست. بریتانیا باید سیستم پناهندگی خود را اصلاح کند، دست قاچاقچیان را کوتاه سازد و مسیرهای امن را برای پناهجویان معرفی کند.

انگلستان امیدوار است که اعزام پناهجویان رد شده و غیرقانونی به رواندا انگیزه افراد دیگر را برای مهاجرت به بریتانیا از مسیرهای خطرناک کاهش دهد. موضوعی که تا کنون به تحقق نپیوسته و موج مهاجرت‌ها به انگلستان همچنان ادامه دارد؛ به طور مثال در هفته گذشته ۷۶۰ نفر با قایق‌های کوچک از طریق کانال مانش وارد انگلستان شدند.

در این رابطه مطالعه تصویب لایحه اخراج پناهجویان غیرقانونی به رواندا در مجلس انگلیس پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=19909

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها