جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

افزایش بازگشت مهاجران غیر مجاز افغانستانی از ایران- ایراف

در هفته اخیر اخبار رسیده از چند استان حاکی از افزایش اخراج مهاجرین غیرقانونی است.

به گزارش ایراف، مدیران کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان‌های بوشهر، البرز، کرمان و خراسان رضوی طی هفته جاری در مورد آمارهای اخراج اتباع سخن گفته‌اند.

به طور مثال مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در تشریح اقدامات این اداره کل گفت: «عملیات شناسایی و بازگشت اتباع و مهاجران افغانستانی غیرمجاز در استان خراسان رضوی با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی در قالب طرح‌های مختلف به صورت مستمر در حال انجام است».

به گفته حسین شرافتی با حضور اتباع و مهاجران خارجی بی‌مدرک برخورد قانونی لازم صورت می‌پذیرد و این افراد از طریق کارگزاران مربوطه با محوریت این اداره کل به کشور افغانستان بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: «به علت همسایگی خراسان رضوی با کشور افغانستان شناسایی و بازگشت مهاجران افغانستانی غیرمجاز به صورت جدی‌تری در این استان دنبال می‌شود».

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی ضمن اشاره به پیش بردن جدی موضوع ساماندهی مهاجران افغانستانی در ایران گفت: «ساماندهی آن دسته از افغانستانی‌هایی که موفق به حضور موقت در کشور و خراسان رضوی شده‌اند، یک اقدام ضروری است که در این خصوص اقدامات موثری در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف در حال انجام است».

موضوع بازگرداندن مهاجران غیرقانونی ساکن در ایران در چند ماه اخیر به صورت جدی از سوی وزارت کشور و پلیس دنبال شده است. در این راستا طرح‌های مختلفی برای شناسایی و دستگیری مهاجران بی‌مدرک انجام شده و این افراد به افغانستان مسترد شده‌اند.

پیشنهاد:   تأکید بر ورود و حضور قانونی مهاجرین در ایران؛ پناهجویان غیرقانونی برگردانده می‌شوند

استان خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های مهاجرپذیر ایران دارای جمعیت بالایی از مهاجران غیرمجاز است که بنا به اعلام مدیر اتباع و مهاجرین این استان عملیات اخراج این افراد از خراسان رضوی با جدیت در حال پیگیری است.

پیشنهاد می شود: اخراج بیش از ۸ هزار تبعه افغانستان از پاکستان

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13997

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *