اعطای عالی‌ترین نشان جامعه جراحان آلمان به یک پزشک افغانستانی بسم الله شیوامل- ایراف

انجمن جراحان آلمان، نشان عالی لئوناردو شوایبرر سال ۲۰۲۴ را به بسم‌الله شیوامل، پزشک و جراح افغان اعطا کرد.

به گزارش ایراف، این مدال که به عنوان معتبرترین نشان در جامعه جراحان آلمان شناخته می‌شود به پاس فعالیت‌های علمی و پژوهشی به این پزشک افغان داده شده است.

سال‌هاست کشورهای اروپایی در پذیرش مهاجران به تخصص و شایستگی آنان توجه دارند، اتفاقی که بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر نظیر ایران نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. هرچند وجود فاصله طولانی میان کشورهای مهاجرفرست مانند افغانستان تا اروپا باعث شده تا این کشورها با در اختیار گرفتن زمان بیشتری موج‌های مهاجرتی را کنترل کرده و حساب‌شده به پذیرش مهاجرین اقدام کنند، اما کشورهایی مانند ایران که در همسایگی افغانستان قرار دارند و زودتر از سایر کشورها با موج مهاجرتی مواجه می‌شوند نیز نمی‌توانند بی‌بهره از این تجربیات باشند.

از همین رو چند سالی است که نهادها و سازمان‌های مختلفی در ایران، به مهاجرین با چشم فرصت می‌نگرند و با دسته‌بندی آنان، سعی در گزینش و انتخاب دارند؛ به عنوان مثال، چند سالی است که معاونت علمی ریاست جمهوری در ایران، اقدام به اعطای اقامت ویژه به نخبگان مهاجر نموده است. این شرایط در آینده مهاجرین را نیز نسبت به کسب مهارت و تخصص در رشته‌های مختلف اعم از تخصص‌های علمی و مهارت‌های فنی و هنری سوق خواهد داد.

پیشنهاد می شود:مهاجرین نخبه واقعیتی ناشناخته فراسوی کلیشه‌ها

پیشنهاد:   ۵۸۳ پناهجوی افغان از ایران و پاکستان اخراج شدند
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=16085

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *