از ظرفیت مهاجرین قانونی به بهترین شکل در شغل‌های مختلف استفاده خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد از توانمندی‌های اتباع خارجی دارای مجوز اقامت به بهترین شکل در شغل‌های مختلف استفاده خواهد شد.

به گزارش ایراف، سیدصولت مرتضوی در پاسخ سوالی پیرامون اشتغال اتباع خارجی در ایران تصریح کرد: اتباع خارجی باید دارای مجوز اقامت باشند و شغل مورد نظر آن‌ها در مجوزشان ذکر شده باشد. با این حال، ممکن است فردی در موقعیت‌های شغلی مانند سرکارگر قرار گیرد و بر اساس نیاز، از توانمندی‌های آن‌ها به نحو احسن بهره‌برداری شود.

مرتضوی افزود: کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی، نسبت به استعلام و درخواست پروانه کار برای نیروهای خارجی مورد نیاز خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هرگونه اشتغال به کار اتباع بیگانه بدون پروانه کار ممنوع است و اقامت قانونی این افراد بستگی به روشن شدن وضعیت شغلی آن‌ها دارد.

مطابق ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه تنها در صورتی می‌توانند در ایران مشغول به کار شوند که دارای روادید ورود با حق کار مشخص باشند و طبق قوانین و مقررات، پروانه کار دریافت کرده باشند.

همچنین بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، استخدام اتباع بیگانه بدون مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است. کارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز و بدون پروانه کار یا اتباعی که پروانه کارشان منقضی شده است را استخدام کنند یا در صورت قطع رابطه استخدامی با اتباع بیگانه مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند، به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

درباره ی استخدام اتباع غیرمجاز؛ آیا جرائم مالی برای بازدارندگی کافی است؟ بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20485

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها