وحدت دو ملت ایران و افغانستان آرزوی «شهید رئیسی»

نماینده اسبق مردم ولایت غزنی گفت: وحدت بین دو ملت ایران و افغانستان از آرزوهای آیت‌الله رئیسی بود که ان‌شاءالله از این پس نیز شاهد آن خواهیم بود.

عبدالقیوم سجادی، سیاستمدار افغانستانی و نماینده اسبق مردم ولایت غزنی در دوره‌های پانزدهم و شانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان در مصاحبه با ایراف این ضایعه را تسلیت گفت و گفت: ما به عنوان کشور و ملت همسایه جمهوری اسلامی ایران این مصیبت و فاجعه را به مردم و مسئولان کشور دوست و برادر ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنیم.

او در مورد سیاست دولت شهید آیت‌الله رئیسی در خصوص مهاجرین گفت: رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران به عنوان نفر اول اجرایی کشور به دلیل آشنایی با مسئله مهاجران همواره پیگیر حل مسائل مربوط به این جامعه حاضر در کشور بود و به همین دلیل دغدغه گسترش اختیارات حوزه اتباع خارجی از یک اداره و ارتقای آن به سازمان ملی مهاجرت یکی از طرح‌های آن مرحوم برای ساماندهی وضعیت مهاجرین در ایران بود.

سجادی افزود: ایشان با آشنایی نسبت به مشکلات کشور افغانستان که یکی از نتایج آن حضور چند میلیونی مهاجرین افغانستانی در ایران است، با نگاهی دلسوزانه و ارزش‌گرایانه تلاش می‌کرد به مسئله بنگرد و با این رویکرد توانسته بود علاوه بر این‌که نگرانی‌های ایران در این مسئله را رفع کند، حمایت همه جانبه خود را از مهاجرین نیز عملیاتی و بدین شکل به بهترین شکل مسئله مهاجرین را مدیریت کرد.

او ادامه داد: ما امیدواریم که مسئولان و دولت جایگزین و ریاست جمهوری پس از ایشان نیز برنامه‌های جامع و عملیاتی ایشان در حوزه مهاجرین را با همین قوت ادامه دهد تا شاهد تحکیم وحدت هرچه بیشتر بین دو ملت ایران و افغانستان باشیم مسئله‌ای که از آرزوهای مرحوم آیت الله رئیسی بود.

درباره ی نخست وزیر طالبان: در این شرایط دشوار در کنار مردم ایران قرار داریم بخوانید.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=20702

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها