قلندر عباد

وزیر بهداشت طالبان در اظهاراتی تأکید کرد این گروه نیازمند همکاری ایران در حوزه بهداشت و سلامت است.

به گزارش ایراف، «قلندر عباد» وزیر بهداشت طالبان در حاشیه نشست دو روزه جهانی امنیت بهداشت در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان گفت: این گروه نیازمند همکاری ایران برای تقویت نظام پزشکی-بهداشتی است.

عباد افزود: شاهد پیشرفت‌های زیاد ایران در حوزه‌های مختلف خدمات‌رسانی به مردم در بخش سلامت و مقابله با بیماری‌های عفونی هستیم و معتقدیم این فرصت مناسبی برای افغانستان است تا همکاری‌های دوجانبه را در این زمینه گسترش دهد.

این مقام طالبان تصریح کرد، همکاری مشترک این گروه با تهران با درک شرایط متقابل می‌تواند سبب ایجاد فرصت مناسب در زمینه بهبود ارائه خدمات پزشکی-بهداشتی به مردم شود.

وی همکاری افغانستان با همسایگان به ویژه ایران را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: چالش‌های حوزه بهداشت، ویروس و بیماری‌های واگیردار هیچ مرز و محدوده‌ای نمی شناسد، لذا مشارکت ملت‌ها و همکاری‌ میان دولت‌های منطقه برای غلبه بر چالش‌های مشترک در حوزه بهداشت و سلامت اجتناب ناپذیر است.

اجلاس دو روزه جهانی امنیت بهداشت در تاریخ 20 دی‌ماه با حضور نمایندگان بیش از هفتاد کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پایتخت پاکستان آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=1457

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها