فلج کودکان در افغانستان ریشه‌کن شده است

عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرده است که بیماری پولیو یا فلج کودکان در این کشور ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایراف، عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان در گفتگو با تدروس ادهانوم قبریسوس؛ دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ادعا کرده است که بیماری پولیو یا فلج کودکان از تمام نقاط افغانستان با اجرای متواتر واکسیناسیون محو شده است.

او پاکسازی پولیو را از جمله دستاوردهای حکومت سرپرست خوانده است.

این در حالی است که در سال گذشته‌ میلادی شش مورد مثبت بیماری فلج کودکان در افغانستان ثبت شده بود که همگی در ولایت ننگرهار بود؛ اما در سه ماه امسال تاکنون از ثبت مورد مثبت پولیو گزارش نشده است.

ارگ در خبرنامه‌ای از گفت‌وگوی حنفی و قلندر عباد؛ سرپرست وزارت بهداشت افغانستان با دبیرکل سازمان جهانی بهداشت خبر داده و به نقل از تدروس ادهانوم قبریسوس گفته که «بیماری پولیو تهدید بزرگی برای منطقه و جهان است که خوشبختانه این بیماری در افغانستان تا حد زیادی ریشه‌کن شده است».

در کنار افغانستان، پاکستان نیز هنوز درگیر بیماری پولیو است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفته است که این سازمان خواهان ادامه‌ فعالیت‌هایش در بخش بهداشت در افغانستان است که این امر نیازمند همکاری حکومت سرپرست افغانستان است.

در خبرنامه‌ ارگ آمده است که دکتر حنان بلخی؛ رییس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت از همکاری این سازمان در بخش‌های مختلف، از جمله تقویت لابراتوارهای تشخیص بیماری پولیو و فراهم‌سازی زمینه‌های آموزش پزشکان افغان خبر داده است.

معاون نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان از همکاری سازمان جهانی بهداشت سپاس‌گزاری کرده و از مسئولان این سازمان خواسته است تا در زمینه‌ تقویت سیستم بهداشتی، نصب لابراتوارهای مجهز، ایجاد کلینیک‌های صحی در مناطق دوردست افغانستان، ارتقای ظرفیت حرفه ای متخصصان بخش بهداشت و ایجاد یک بیمارستان مجهز برای تداوی بیماری سرطان در افغانستان همکاری کند.

در این رابطه مطالعه قلندر عباد: در سال جاری میلادی فلج اطفال در افغانستان ریشه کن می شود پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=11450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها