سازمان جهانی بهداشت از امضای قرارداد پروژه‌ای به ارزش ۶.۹ میلیون دلار با سازمان همکاری ژاپن (جایکا) در زمینه‌ مبارزه با بیمارهای عفونی در افغانستان خبر داد.

سازمان جهانی بهداشت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این قرارداد در جریان بازدید لو داپنگ؛ نماینده‌ این سازمان در افغانستان امضا شده است.

در اعلامیه‌ سازمان جهانی بهداشت همچنین آمده است که هدف از اجرای پروژه‌ مورد نظر، رسیدگی به بیماری‌های واگیر و کاهش تأثیر این بیماری‌ها‌ بر مردم افغانستان است و از این پروژه ۷۶ هزار نفر مستفید خواهند شد.

گفته می‌شود که این پروژه بر بیمارستان افغان – ژاپن و بیمارستان ملی بیماری‌های عفونی در کابل و دو مرکز بهداشتی که به تداوی بیماری‌های عفونی اختصاص دارند تمرکز دارد.

کیوشی آمادا؛ نماینده‌ ارشد جایکا ابراز امیدواری کرده است که این پروژه شهروندان افغانستان، از جمله مادران، کودکان و دیگران را سالم‌تر نگهدارد و جان آنان را حفظ کند.

سازمان جهانی بهداشت افزوده است که هیأت این سازمان با مقام‌های وزارت امور خارجه‌ ژاپن و سفیر این کشور در افغانستان نیز دیدار و گفتگو کرده است.

در همین حال، نماینده‌ سازمان جهانی بهداشت در افغانستان گفته است که ژاپن به‌عنوان یکی از شرکای اصلی، با متخصصان درمانی افغانستان برای بهبود ارائه‌ خدمات بهداشتی و توسعه منابع انسانی افغانستان کار کرده است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=2363

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها