۵ سال معافیت از مالیات برای سرمایه‌گذاری تاجران داخلی در افغانستان-ایراف

به گزارش ایراف، عبدالسلام آخوندزاده جواد گفته که وزارت صنعت و تجارت طالبان توانسته است به ارزش میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری را در کشور جلب کند و تلاش‌ها برای جلب سرمایه‌گذاری در افغانستان ادامه دارد.

آخوندزاده جواد در این مورد گفته است: خوشبختانه برای آن عده افغان‌های ما که در بیرون از کشور سرمایه‌گذاری دارند و تمایل دارند بیایند در افغانستان سرمایه‌گذاری بکنند ما سهولت‌هایی ایجاد کردیم. ما برای آن‌ها زمینه را مساعد کردیم، وقتی در داخل افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنند یا اموال خود را به کشور انتقال می‌دهند، ما برای آن‌ها پنج سال معافیت مالیاتی داریم.

مسئولان اتاق تجارت طالبان هم تصریح نموده‌اند که هرگاه در بخش زیربنا‌ها تسهیلات فرام شود، روند سرمایه‌گذاری تسریع خواهد شد.

براساس نظر کارشناسان، پس از حاکمیت دوباره طالبان، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در کشور شده‌اند و عملاً برخی از شرکت‌های خارجی کار را در کشور آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که خبرهایی از انتقاد تاجران افغانستان از اخذ مالیات سنگین توسط طالبان منتشر شده و با توجه به وضعیت وخیم اقتصادی و فقر فراگیر، این مالیات را در مقایسه‌ با درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی، نامتناسب می‌دانند. همچنین کسب و کارهای خرد رو به تعطیلی رفته‌اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25667

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها