گزارش بانک جهانی در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان

معاونت اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت سرپرست افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای از گزارش اخیر بانک جهانی در ارتباط با وضعیت اقتصادی این کشور استقبال کرد.

به گزارش ایراف، معاونت اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت سرپرست افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‌ای از گزارش اخیر بانک جهانی که در تاریخ 31 ژانویه در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان منتشر شده است استقبال کرد.

در این اطلاعیه با اشاره به موارد مثبتی که در گزارش بانک جهانی از بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان در سال 2023 ذکر شده است، از سایر نهاد‌های بین‌المللی خواست که همانند بانک جهانی واقعیت‌های عینی افغانستان را منعکس کنند.

معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت سرپرست افغانستان در این اطلاعیه تأکید کرد: اگر سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای امدادرسان به جای تضاد، مسیر تعامل را انتخاب کنند و در تأمین مالی پروژه‌های عمرانی با افغانستان همکاری داشته باشند با ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر به مردم افغانستان و اقتصاد این کشور کمک می‌شود.

قابل ذکر است که در گزارش اخیر بانک جهانی به افزایش صادرات افغانستان، بالا رفتن ارزش افغانی در برابر ارزهای خارجی، کاهش قیمت مواد غذایی، افزایش درآمدهای دولتی و همچنین درآمد مردم و ارتقای توان خرید مردم افغانستان اشاره شده بود.

پیشهاد می شود درباره صادرات ۱.۶ میلیارد دلاری افغانستان در ۱۰ ماه امسال بخوانید

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=4122

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها