تازه‌ترین‌ها:

گذرگاه مرزی تورخم

به گزارش ایراف، نزدیک به یک ماه ونیم از بسته شدن مسیر تجاری تورخم به پیشاور می گذرد که این مسئله موجب شده است چند ده کامیون حمل مواد غذایی فاسد شدنی پشت مرز پاکستان معطل بمانند و این مسئله
موجب شده است تا ضرر های هنگفتی به تجار افغانستانی وارد آید.

خان‌جان الکوزی، عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان، در گفت و گویی اعلام کرده است به دلیل مسدود شدن این مسیر صدها خودروی حامل میوه تاز و اموال تجارتی در دو طرف مرز افغانستان و پاکستان متوقف مانده که این مسئله منجر به خسارات چندمیلیون دلار به بازرگانان شده است.

وی افزود در صورت عدم بازگشایی این مسیر تجاری روزانه بین 100 تا 200 هزار دلار به بازرگانان ضرر وارد خواهد کرد که علاوه بر این مسئله موجب فاسد شدن کالاها شده و در نهایت تجار باید بابت عملیات انجام نشده هم مالیات پرداخت کنند.

در همین رابطه مخلص احمد، مشاور اتاق تجارت و صنایع افغانستان و پاکستان نیز گفته است این ایام فصل برداشت سبزی و میوه های تازه است که بازرگانان بر روی صادرات آنها حساب ویزه ای بازکرده اند که اگر این مسیر بازگشایی نشود علاوه بر زیانی که به تجار وارد می شود کشاورزان نیز خسارت سنگینی خواهند دید.

مسیر تورخم-پیشاور از یک ماه نیم پیش به دلیل اعتراض مردم محلی به سیاست های دولت در زمینه عملیات ارتش پاکستان مسدود شده است.

هم اکنون نزدیک به 20 هزار خانواده در این منطقه بدون سرپناه به سر می برند و این موضوع موجب شده است تا مسیر تجاری بین افغانستان و پاکستان مسدود باقی بماند.

سفارت افغانستان تحت کنترل حکومت طالبان در اسلام‌آباد با انتشار اعلامیه‌ای خواهان توجه جدی حکومت پاکستان برای باز گشایی این شاهراه شده ‌است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36073

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها