تازه‌ترین‌ها:

نیاز ۵۹۰ میلیون دلاری سازمان ملل برای کمک غذایی به افغانستان- ایراف

برنامه جهانی غذا با انتشار گزارشی از وضعیت افغانستان می‌گوید با توجه به اقتصاد شکننده این کشور و عدم امنیت غذایی، برنامه‌های امدادرسانی این اداره با کمبود بودجه مواجه است.

به گزارش ایراف، این نهاد با نشر گزارشی گفت که از هر سه افغان، یک نفر در سه ماه اول سال میلادی با عدم امنیت غذایی جدی روبرو بوده است.

این اداره ملل متحد گفته که با کمبود بودجه ۵۹۰ میلیون دلاری برای ادامه عملیات در شش ماه اول سال مواجه است. این بودجه شامل ۱۱۱ میلیون دلار هزینه‌های مورد نیاز امدادرسانی در زمستان ۲۰۲۴و ۲۰۲۵ نیز است.

برنامه جهانی غذا گفته که هفت میلیون نفر در افغانستان آسیب‌پذیرتر هستند و خواهان حمایت مالی فوری برای کمک‌رسانی به این افراد شده است.

به گفته این اداره افغانستان درگیر دهه‌ها درگیر مشکلات فراوانی بوده و ۵۰ درصد جمعیت این کشور قبل از تسلط دوباره طالبان بر این کشور در فقر به سر می‌بردند و با خطرات اقلیمی نه تنها نیازمندی‌ها در این کشور تشدید شده است، بلکه وضعیت بدتر شده است.

پیش از این عبدالباری عمر، رئیس اداره ملی غذا و دارو دولت سرپرست افغانستان گفته بود: در حال حاضر یک اداره ملی دارو و غذا را داریم، در حالی که در گذشته این اداره حتی یک بخش فعال درست هم نداشت و فقط نامش غذا و دارو بود، اما بخش غذای آن صد درصد غیر فعال بود. در کنار بخش دارو و محصولات دیگر، تشکیلات وسیع برای مصونیت غذایی در کشور داریم.

رئیس اداره ملی غذا و ادویه دولت سرپرست در جای دیگر ادعا کرد: در سه سال گذشته توانستیم با همکاری مردم و کشورهای کمک کننده قانون دارو و غذای افغانستان را به صورت درست تدوین و تنظیم کنیم.

پیشنهاد:   رفع تحریم‌ها حق انسانی و خواست همه مردم افغانستان است

پیشنهاد می شود:تلاش مقامات کابل برای افزایش مصونیت غذایی مردم

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=15266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *