پنج‌شنبه 12 میزان 1403 برابر با Thursday, 3 October , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، آژانس رتبه‌بندی اعتباری جهانی «اس‌ اند پی»، رتبه بلندمدت رژیم صهیونیستی را در بحبوحه تشدید درگیری با حزب‌الله لبنان از «A+» به «A» کاهش داد.

این آژانس رتبه‌بندی، خطراتی را برای اقتصاد و دارایی عمومی رژیم صهیونیستی ناشی از جنگ مداوم با حزب‌الله و درگیری با ایران عنوان کرد و گفت: اکنون فعالیت نظامی در غزه و افزایش جنگ در سراسر مرزهای شمالی رژیم صهیونیستی – از جمله تهاجم زمینی به لبنان – را ارزیابی می‌کنیم که ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه داشته باشد.

ارزیابی این آژانس در ابتدا برای هشتم نوامبر برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل تشدید درگیری با حزب‌الله زودتر منتشر شد.

کاهش رتبه رژیم صهیونیستی چند روز پس‌از آن صورت گرفت که آژانس رتبه‌بندی اعتباری مودیز، رتبه اعتباری آن را ۲ سطح، از A۲ به B1، با چشم‌انداز منفی کاهش داد و این تصمیم قبل از عملیات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی صادر شد. جامعه جهانی هشدار داده است که حملات رژیم صهیونیستی در لبنان می‌تواند درگیری غزه را به جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل کند.

لازم به یادآوری است که با گذشت یک سال و یک ماه از جنگ غزه، آمارهای رسمی نشان می‌دهد اقتصاد رژیم صهیونیستی تاب تحمل خود را از دست داده و در خطر بزرگی قرار گرفته و آمارهای مقدماتی وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نشان می دهد که کسری مالی در ماه مه سال‌جاری میلادی، به ۱۰ میلیارد شِکِل برسد.

براساس آمار، جنگ غزه پرهزینه‌ترین جنگ در تاریخ اشغال فلسطین است و بانک مرکزی رژیم صهیونیستی تخمین زده که مجموع هزینه‌های آن تا سال ۲۰۲۵، به ۲۵۰ میلیارد شِکِل (۶۷.۴ میلیارد دلار) می‌رسد.

رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در این اظهارات، هزینه انباشته جنگ در غزه را چشمگیر و زیاد ارزیابی کرده و هشدار داده بود این هزینه، بار جدی بر بودجه ملی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایراف، تقریبا ۵۰ درصد از هزینه‌های مربوط به جنگ رژیم صهیونیستی با غزه معادل حدود ۳۲ میلیارد دلار، برای نیازهای مختلف دفاعی تا سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است؛همچنین ۱۰ میلیارد دلار اضافی برای هزینه‌های غیرنظامی استفاده خواهد شد که شامل بودجه برای اسکان ده‌ها هزار اسرائیلی است که مجبور شده‌اند در بحبوحه جنگ، خانه‌های خود در جنوب و شمال سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند و از سوی دیگر، به‌علاوه، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، حدود ۹ میلیارد دلار ضرر درآمد مالیاتی و ۶ میلیارد دلار برای پوشش خسارات مستقیم جنگ تخمین زده است.

طبق آماری که از سوی اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی منتشر شده است، اقتصاد این رژیم در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳، تقریبا ۲۰ درصد بر مبنای سالانه، رشد منفی داشت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=36605

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *