پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، سرتیپ دوم مجید شجاع روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان در مرزهای استان، مرزبانان هنگ تایباد در ایست و بازرسی گروهان مرزی ۱۷ شهریور موفق به کشف محموله شمش طلای قاچاق شدند.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی شمش های کشف شده ۴۷۲ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال برآورد شده است که ضمن توقیف خودرو ، متهم و شمش های طلا تحویل مراجع قانونی شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزبانان این فرماندهی همواره با هوشیاری و اشراف، با قاچاقچیان به سختی و قاطعیت برخورد می کنند.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق، ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

پیش از این نیز بیش از 9 کیلوگرم شمش طلا از سوی مرزبانان هنگ تایباد از یک دستگاه خودروی سواری ورودی از افغانستان پیدا شد.

تفاوت قیمت کالاها در دو کشور می‌تواند انگیزه‌ای برای قاچاق ایجاد کند. کالاهای گران‌قیمت در افغانستان ممکن است در ایران ارزان‌تر باشند و برعکس. همچنین وضعیت اقتصادی ضعیف و کمبود فرصت‌های شغلی در افغانستان باعث می‌شود که برخی افراد به قاچاق به عنوان یک منبع درآمد نگاه کنند.

گاهی اوقات نارسایی‌ها در سیاست‌های نظارتی و کنترلی در مرزها می‌تواند به فعالیت‌های قاچاق کمک کند. از سوی دیگر وجود گروه‌های سازمان‌یافته قاچاق که به دنبال سود هستند، باعث افزایش فعالیت‌های قاچاق در مرزها می‌شود.

عوامل متعددی می‌توانند عامل قاچاق از افغانستان به ایران باشند و برای مقابله با آن نیاز به همکاری بین‌المللی و تقویت نظارت‌های مرزی وجود دارد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35427

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *