پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

کشف و ضبط ۱۵۰۰ گرم مواد مخدر در مرز میلک-ایراف

به گزارش ایراف، ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: این میزان مواد مخدر با دقت همکاران سالن مسافری میلک که به طرز ماهرانه‌ای در تیوپ خمیر دندان در ساک مسافری جاساز شده بود کشف و ضبط شد.

محمد علی خاشی افزود: متهم که تبعه افغانستانی بود دستگیر و به همراه مواد مخدر مکشوفه به مقامات ذیربط تحویل شد.

پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.

پیش از این سردار رضا شجاعی خبر داده بود: مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر نوار مرزی حوزه استحفاظی، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد افیونی را از آن سوی مرزها وارد کشور کنند.

مرزداران این فرماندهی، موفق شدند پس از پاکسازی منطقه، ضمن مهار ۱۲ راس دواب مقدار ۵۷۰ کیلوگرم تریاک و ۷۰ کیلوگرم حشیش جمعا ۶۴۰ کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کنند.

چندی قبل نیز سرهنگ محمد محمودی، فرمانده هنگ مرزی تایباد گفته بود: هفت قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد خراسان رضوی در حین کنترل مسافران ورودی به کشور دستگیر شدند.  

محمودی بیان کرد: در این عملیات مرزبانان هنگ تایباد پنج تبعه کشور افغانستان را که به صورت غیرقانونی قصد ورود به کشور را داشتند، دستگیر و در بازرسی از آنها ۳۰۶ بسته آب‌بندی شده به وزن چهار کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و هرویین پودری بلعی کشف کردند.  

همچنین در این درگیری مرزبانان ضمن دستگیری سه قاچاقچی مسلح، مقدار ۵۸۱ کیلوگرم انواع مواد افیونی شامل ۲۵۳ کیلوگرم مرفین، ۹۸ کیلوگرم شیشه، ۳۵ کیلوگرم هروئین و ۱۹۵ کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند.  

پیشنهاد:   جایگاه افغانستان در برنامه اقتصادی دولت شهید رئیسی

از سوی دیگر سازمان ملل متحد گزارش داده است با آنکه بارها به طالبان تاکید شده که از کشت و تولید موادمخدر جلوگیری کند، اما هنوز هم ذخایر بزرگ تریاک در افغانستان وجود دارد.

این گزارش سازمان ملل در حالی منتشر می‌شود که شماری از مقامات هندی گفته‌اند که اکثریت مواد مخدر قاچاق شده به هند از افغانستان می‌آید. این مورد در پاکستان و ایران نیز دیده می‌شود.

این در حالی است که کشورهای همسایه افغانستان بارها از تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و قاچاقچیان مواد مخدر را در مرزها بازداشت کرده‌‌اند.

چندی پیش ایران درخواست کرد که سازمان ملل قاچاق مواد مخدر از افغانستان را به عنوان یک تهدید در نظر بگیرد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=30305

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *