دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: مرزبانان مستقر در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور هنگ تایباد، هنگام کنترل خودروهای ترانزیت ورودی به کشور به یک دستگاه خودرو تریلی مشکوک و در بازرسی از خودرو تعداد ۲۳۸ بسته مواد مخدر شیشه کشف کردند.

سردار مجید شجاع افزود: اشراف اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانی باعث شد تا از ورود این محموله مواد مخدر به عمق خاک کشور جلوگیری شود.

وی ادامه داد: این خودرو توقیف و قاچاقچی و مواد مخدر کشف شده، تحویل مراجع قضایی شد.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در مرز ایران و افغانستان واقع شده است. استان خراسان رضوی از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

پیش از این ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان از کشف یک کیلو و ۴۷۰ گرم مواد مخدر توسط گمرک میلک در شمال این استان خبر داده بود. متهم که تبعه افغانستانی بود دستگیر و به همراه مواد مخدر مکشوفه به مقامات ذیربط تحویل شد.

رهبر طالبان در اپریل ۲۰۲۲ اعلام کرد که کشت، تولید، قاچاق، تجارت و مصرف تمامی مواد مخدر در افغانستان ممنوع است. طالبان در سومین نشست دوحه از جامعه جهانی خواستند که در زمینه کشت بدیل مواد مخدر با این گروه همکاری کند.

اما سازمان ملل متحد گزارش داده است با آن که بارها به طالبان تاکید شده که از کشت و تولید موادمخدر جلوگیری کند اما هنوز هم ذخایر بزرگ تریاک در افغانستان وجود دارد.

این گزارش سازمان ملل در حالی منتشر می شود که شماری از مقامات هندی گفته اند که اکثریت مواد مخدر قاچاق شده به هند از افغانستان می آید. این مورد در پاکستان و ایران نیز دیده می‌شود.

همچنین کشورهای همسایه افغانستان بارها از تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و قاچاقچیان مواد مخدر را در مرز ها بازداشت کرده‌ اند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=34593

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *