شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
کشاورزان بدخشان خواستار پرداخت پول وعده داده شده از سوی طالبان

آژانس کنترل مواد مخدر تاجیکستان می گوید هیچ نشانه ای از کاهش تولید مواد مخدر در افغانستان وجود ندارد. این در حالی است که کابل و برخی سازمان های بین‌المللی از کاهش کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان خبر می‌دهند.

بنا بر گزارش ایراف، آژانس کنترل مواد مخدر تاجیکستان گفته است که به‌رغم ادعای حکومت سرپرست افغانستان مبنی بر کاهش قاچاق مواد مخدر، هیچ نشانه‌ای از این رویداد نمی‌بیند.

این نهاد افزوده است براساس گزارش‌های اخیرش، تولید مواد مخدر در آزمایشگاه‌های مخفی در افغانستان شروع شده است که این مواد در نخست به تاجیکستان قاچاق شده و پس از آن به کشورهای دیگر منتقل می‌شود.

طبق این گزارش، بیش از ۲.۵ تُن مواد مواد مخدر در مناطقی از تاجیکستان در مرز افغانستان در سال ۲۰۲۳ کشف و ضبط شد که بیش از نیمی از کل مواد مخدر کشف شده در این کشور در سال گذشته را تشکیل می‌دهد.

این اداره خاطرنشان کرده است دوشنبه هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد اقدامات مبارزه با مواد مخدر که توسط حکومت سرپرست افغانستان انجام شده، دریافت نکرده است.

گفتنی است که با تسلط دوباره حکومت کنونی بر افغانستان، ملاهبت‌الله آخوندزاده، رییس طالبان در فرمانی کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان را منع کرد.

پیش از این، انیوبا سود، نماینده دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم ملل متحد (UNODC) گفت که منع کشت خشخاش و خشکسالی در افغانستان، شهروندان کشور به‌ویژه دهقانان را با بحران جدی انسانی روبه‌رو کرده است.

براساس گزارش سازمان ملل، در سال گذشته میلادی تنها ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در افغانستان خشخاش کشت شده بود.

در این رابطه مطالعه نگاهی به گزارش کاهش کشت مواد مخدر در افغانستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=4492

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها