به گزارش ایراف، اسکان بشر سازمان ملل متحد توافق‌نامه‌ای را به ارزش ۳۶ میلیون دلار با سفارت ژاپن در کابل امضا کرد و بنا شد که از طریق این پروژه برای بیش از ۱۰۰هزار نفر در کابل و هرات خدمات اولیه معیشتی، بهداشت ودرمان  و بازسازی ارائه شود.

در همین راستا، کازوکو ایشگاکی نماینده منطقه‌ آسیا و اقیانوسیه می‌گوید که تفاهم‌نامه جدیدی با محوریت بهبود دست‌رسی به خدمات اولیه و معیشت برای نیازمندان افغانستان به امضا رسید که در راستای این پروژه بیش از ۱۰۰هزار نفر از خدمات بازسازی، مقاوم‌سازی یا ساخت زیرساخت‌های کلیدی جامعه در ۳۸ نقطه در ولایت‌های کابل و هرات از جمله مناطق زلزله‌زده در هرات بهره‌مند خواهد کرد.

او در ادامه اعلام کرد که وضعیت بشری و اقتصادی ناشی از سه دهه درگیری در افغانستان آسیب‌پذیری افراد نیازمند را در برابر بلاهای طبیعی افزایش داده و از پشتیبانی کشور ژاپن به افغانستان اطمینان داده است.

با توجه به گفته‌های کازوکو ایشگاکی، مناطق زلزله‌زده هرات نیز از بندهای مورد نظر در این تفاهم‌نامه است. افغانستان در حال حاضر با یک وضعیت بشری بی‌سابقه مواجه است. بحران اقتصادی در بیش از سه دهه درگیری، همراه با تخریب محیط‌زیست و سرمایه‌گذاری کم زیرساخت‌ها، آسیب‌پذیری نیازمندان شهری افغانستان را در برابر رویدادهای ناگهانی از جمله بلاهای طبیعی افزایش داده است.

گفتنی است که تقویت تاب‌آوری، تداوم معیشت، حفظ حقوق بشر و حفظ دست‌آوردهای توسعه برای امروز افغانستان حیاتی‌ است. این در حالیست که پیش‌از سازمان ملل متحد گفته بود که از ماه می تا ماه اکتبر سال جاری میلادی، ۱۲میلیون و ۴۰۰هزار افغان با ناامنی شدید غذایی روبه‌رو خواهند شد.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=37145

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *