در حالی‌ که انسداد گذرگاه مرزی تورخم میان افغانستان و پاکستان وارد چهارمین روز خود شده، پاکستان گذرگاه‌ «غلام خان» در خوست را نیز بست و به این ترتیب تمام گذرگاه‌های مرزی میان دو کشور مسدود شده است.

به گزارش ایراف، شماری از رانندگان خودروهای باری در ولایت خوست افغانستان، امروز سه‌شنبه، ۲۶ جدی، از بسته شدن گذرگاه مرزی «غلام خان» میان افغانستان و پاکستان به‌روی ترانزیت خبر می‌دهند.

این گذرگاه شامگاه روز دوشنبه ۲۵ دی از سوی مرزبانان پاکستانی بسته شد و اکنون ده‌ها خودروی سنگین در دوسوی آن گیر کرده‌اند.

این گذرگاه پس از آن بسته شده که نظامیان پاکستانی داشتن پاسپورت و ویزا را برای رانندگان افغانستانی حین تردد از این گذرگاه اجباری اعلام کردند.

طالبان و پاکستان تاکنون به‌گونه رسمی در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.

در همین حال، مسئولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته‌اند که در حال حاضر تمامی گذرگاه‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان به‌روی ترانزیت مسدود شده است.

این در حالی است که گذرگاه تورخم نیز از چهار روز به این‌سو بنا بر دلیل مشابه به‌روی رفت‌وآمد مسدود شده است.

پیش از این، گذرگاه‌های انگور اده در برمل استان پکتیکا و خرلاسی در دند پتان ولایت پکتیا نیز مسدود شد و گذرگاه چمن – اسپین‌بولدک در قندهار نیز از سه ماه به این‌سو به‌دلیل اعتراضات مردمی به اجباری شدن پاسپورت و ویزا برای رانندگان به‌گونه کامل بسته است.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=1711

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *