پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

ویزای رایگان پاکستان برای رونق گردشگری؛ شهروندان افغانستان و هند لغو ویزا نشدند

به گزارش ایراف، اقتصاد پاکستان با مشکلات بزرگی مواجه است. وضعیت اقتصادی پاکستان بسیار بد است و در بدهی غرق شده است. در چنین شرایطی دولت تلاش‌های متفاوتی را برای بازگرداندن اقتصاد کشور به مسیر اصلی خود انجام می‌دهد که یکی از این تلاش‌ها ترویج گردشگری است.

دولت پاکستان خواهان ترویج گردشگری در این کشور است که به اقتصاد کمک خواهد کرد. به همین خاطر طرح جدیدی را برای ترویج گردشگری آغاز کرده است.

براساس این طرح، پاکستان به شهروندان کشورهای دوست خود اجازه ورود بدون ویزا را می‌دهد. اما دو کشور همسایه پاکستان در این فهرست کشورهای دوست غایب هستند.

نام هند و افغانستان در فهرست کشورهایی که در لیست بدون ویزا آن گنجانده شده است، وجود ندارد. هر دو کشور همسایه پاکستان هستند.

به چه دلایلی هند و افغانستان از لیست بدون ویزا خارج شدند؟ تنش در روابط پاکستان و افغانستان بسیار افزایش یافته و به همین دلایل، هند و افغانستان از لیست معافیت ویزا پاکستان خارج شده‌اند.

روابط هند و پاکستان در چند سال اخیر تیره شده است. در موضوع تروریسم، هند کاملاً از پاکستان فاصله گرفته و به همه روابط پایان داده است. در همان زمان، پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، روابط افغانستان و پاکستان شروع به تیره شدن کرد، زیرا اکنون تروریسم در پاکستان نیز افزایش یافته است و پاکستان افغانستان را عامل اصلی این موضوع می‌داند در صورتی که طالبان این موضوع را تکذیب می‌کند.

پیشنهاد:   مجاهد: مسایل پاکستان به افغانستان ربطی ندارد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31356

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *