پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Wednesday, 18 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وزیر طالبان برای بررسی خسارات آتش‌سوزی به اسپین‌بولدک رفت

به گزارش ایراف؛ سرپرست وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی طالبان به شهرستان ‎اسپین‌بولدک ولایت ‎قندهار سفر کرده است.

هدف از سفر او به قندهار بررسی ابعاد مختلف آتش‌سوزی اخیر در بازار کاکران شهرستان اسپین‌بولدک گفته شده است.

روز جمعه ۲۹ تیرماه یک آتش‌سوزی مهیب در بازار قطعات یدکی خودرو در ولایت قندهار در جنوب افغانستان خسارات گسترده‌ای برجای گذاشته است.

منابع محلی در این باره به نقل از عبدالله بشیر، فرماندار اسپین‌بولدک نوشته‌اند در این آتش سوزی مهیب «دست‌کم ۲۵۰۰ مغازه در آتش از بین رفت و میلیون‌‌ها دلار به مغازه‌داران آسیب رسیده است.
این آتش‌سوزی روز جمعه، ۲۹ تیرماه آغاز شد و به سرعت مغازه‌های زیادی را به خاکستر تبدیل کرد.

آتش‌سوزی در بازار موسوم به «ویش» در شهرستان اسپین‌بولدک روی داد و در حال حاضر مهار شده اما تاکنون درباره علت دقیق آن اطلاع‌رسانی نشده است.

درهمین حال برخی از مغازه‌داران در مصاحبه با رسانه‌های محلی گفته‌اند که در این آتش‌سوزی همه دار و ندارشان را از دست داده‌اند و خواهان حمایت مقام‌های طالبان شده‌اند.

بازار ویش و مغازه‌های اطراف آن محل عمده‌فروشی قطعات یدکی خودرو هستند و قطعات دست‌دوم خودرو از این محل به سایر ولایت‌های افغانستان نیز فرستاده می‌شود.

براساس گزارش‌ها بیشتر فروشگاه‌های این محل قدمت چندین ساله دارند و تدابیر ایمنی به خصوص برای جلوگیری از آتش‌سوزی در آن‌ها صورت نگرفته است.

پیشنهاد:   رادیو و تلویزیون تاجیکستان برای همدردی با مردم ایران پخش برنامه‌ و موسیقی شاد را ممنوع کرد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29931

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *