جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

وزیر راه: پارسال و امسال سال‌های طلایی ترانزیت ایران بودند

به گزارش ایراف؛ مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی در گزارشی درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی می‌گوید که در احکام برنامه برای سال اول اجرای برنامه ۱۶ میلیون تُن دیده شد و ۶ میلیون تُن بالاتر از هدف برنامه امسال این رکورد ثبت می‌شود.

او ادامه داد: در بخش جاده‌ای ۱۲ درصد به طول آزادراه‌های کشور نسبت به قبل از دولت سیزدهم اضافه شد و ۳۲۷ کیلومتر احداث آزادراه و بهره برداری رسید.

بذرپاش گفت: هشت درصد به طول راه های اصلی و بزرگراهی کشور در این دولت اضافه شد. ۷۳۰۰ کیلومتر احداث راه روستایی داشتیم و ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه در حوزه احداث راه های روستایی رشد داشتیم.

وزیر راه تاکید کرد: در بخش هوایی بیش از ۲.۵ میلیون ظرفیت اعزام پذیرش مسافر در فرودگاه های کشور با بهره برداری از ترمینال‌های جدید افزوده شد.

این مقام دولت سیزدهم ادامه داد: افزایش ۷۶۷ درصدی جابجایی مسافر بین المللی در بخش هوایی ناشی از رشد گردشگری داشتیم. در بخش سرمایه گذاری عقد قرارداد با هند در بندر چابهار و عقد قرارداد با امارات در بنادر شمالی، عقد قرارداد در بندری در عمان با قطر صورت گرفت.

او خاطرنشان کرد: ظرفیت بنادر از ۲۸۰ میلیون تن به ۳۰۰ میلیون تن افزایش یافت. ظرفیت بنادر کانتینری ما از ۷.۲ میلیون کانتینر به ۸.۷ میلیون کانتینر افزایش یافت.

بذرپاش تاکید کرد که ۱۶۷ پروژه با اعتبار ۴۴ همت توسط بخش خصوصی و عمومی در بنادر کشور به بهره برداری رسید.۴۰۵ پروژه با ارزش ۱۴۸ همت الان در دستور کار است و به مرور به بهره برداری می رسد. بهره بداری از ترمینال فاز ۳ شهید کانتینری شهید رجایی صورت گرفت.

پیشنهاد:   بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی چین، فرصتی برای بازرگانان افغانستان

وی افزود: پروژه لایروبی و احیای خلیج گرگان به بهره برداری رسید. پروژه ساخت و بهره برداری بندر خمیر و یک میلیون تن سیلوهای مکانیزه غلات انجام شد.

بذرپاش تاکید کرد: پروژه ساخت و بهره‌برداری بندر سیریک و ساخت و تامین ۲۹۲ فروند شناور دریایی و تجهیزات استراتژیک بندری، ساخت بندر نخل ناخدا، ساخت بندر چم خاله، ساخت بندر بوم مسی و و ساخت بندر اروند کنار صورت گرفت. توسعه ناوهای کشتی دریای خزر به ۳۱ فروند رسید.

پیشنهاد می شود: افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29911

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *