جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

به گزارش ایراف؛ ملاشیرین، والی نزدیک به رهبر طالبان در قندهار در دیدار با رئیس منطقه‌ای یوناما در جنوب کشور گفت که نهادهای کمک‌رسان باید کار خود را براساس اصول این گروه انجام دهند.

در همین حال، او خواستار افزایش کمک‌های بشری جهان به افغانستان شد.

محمود عزام، سخنگوی والی طالبان در قندهار روز سه‌شنبه گفت که در این نشست ملاشیرین از نهادهای کمک‌رسان در افغانستان خواسته است تا کمک‌ها و خدمات خود را افزایش دهند.

والی طالبان در قندهار از سازمان‌های کمک‌رسان خارجی خواست کمک‌های بشردوستانه را با سیاست عجین نکنند.

براساس بیانیه طالبان، رئیس یوناما در جنوب افغانستان، به ملاشیرین تعهد داده است که تلاش می‌کنند تا پروژه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را مطابق «اصول نظام» پیش ببرد.

به گفته طالبان، رئیس یوناما گفته که تلاش می‌کنند تا کمک‌کنندگان را برای ارائه کمک‌های بیشتر به افغانستان راضی کنند.

پیشتر یک مقام دیگر طالبان در دیدار با مسئول سیاسی یوناما در کابل گفته بود که دیپلمات‌های خارجی باید به اصول موجود این گروه در افغانستان احترام بگذارند.

چندی پیش یوناما هشدار داده بود که قانون امر به معروف طالبان، با چشم‌پوشی از تنوع مذهبی افغانستان، تاثیرات نگران‌کننده‌ای بر آزادی‌های مذهبی دارد و محدودیت‌هایی را برای کار خبرنگاران و رسانه‌ها ایجاد می‌کند.

این سازمان افزود که محدود کردن بیشتر حقوق مردم، تعامل کشورها با طالبان را دشوارتر خواهد کرد.

وزیر امر به معروف طالبان نیز انتقادات یوناما و دیگر نهادهای بین‌المللی از قانون امر به معروف را «بی‌اهمیت» خواند و یوناما را متخاصم توصیف کرد.

این درحالی است که در گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد که به تازگی منتشر شده آمده است که در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۲۳.۷ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و تا ۳۰ آگوست سال روان میلادی، تنها ۲۴.۹ درصد از ۲.۹ میلیارد دلار موردنیاز برای کمک به افغانستان تامین شده است.

در همین حال؛ وزارت اقتصاد طالبان تداوم کمک‌ها را در شرایط کنونی برای بهبود اوضاع اقتصادی افغانستان مهم دانسته و می‌گوید: «کمک‌های بشردوستانه و توسعه نیاز مردم افغانستان است. تقاضای ما از نهادهای بین‌المللی از جمله نهادهای مرتبط با سازمان ملل این است که کمک به مردم افغانستان از نظر کمی و کیفی افزایش پیدا کند.»

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=35562

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *