دوشنبه 26 سنبله 1403 برابر با Monday, 16 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

واردات ۷۴۰ میلیون دلاری افغانستان از ایران طی سه ماه

به‌گزارش ایراف، آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی این وزارت طالبان گفت که هم صادرات و هم واردات افغانستان با ایران امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان تصریح کرد: صادرات افغانستان به کشور ایران از اول فرودین الی ۱۰ تیر سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶ میلیون دلار و واردات هم از کشور در همین مدت ۷۴۰ میلیون دلار می‌شود.

هم‌زمان رسانه‌های ایرانی از افزایش ۱۲۳ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی این کشور به افغانستان در سه ماه نخست سال گزارش داده‌اند.

معاون نخست اتاق صنایع و معادن طالبان بر افزایش تعرفه کالاهایی که در افغانستان تولید می‌شوند تاکید کرد و گفت که برای بازاریابی به تولیدات کشور در بازارهای کشورهای دیگر نیز بیش‌تر کار صورت گیرد.

سخی احمد پیمان، معاون نخست اتاق صنایع و معادن طالبان گفت: ما می‌توانیم که صادرات خود را به میزانی کنیم که حداقل صادرات ما افزایش یابد و در کنار آن کالاهای که در افغانستان به تولید می‌رسد، بیش‌تر شود و تعرفه اقلام وارداتی افزایش یابد تا جاگزین کالاهای وارداتی کالاهای کشور شود.

برخی کارشناسان ایران را مهمترین شریک اقتصادی و بازرگانی افغانستان عنوان می‌کنند و افزایش مراودات بازرگانی و ترانزیتی با این کشور را به سود اقتصاد کشور می‌دانند.

براساس گزارش‌ها افغانستان بازار بسیارعالی برای تولیدات ایران شناخته شده است و بازرگانان هر دو کشور برای افزایش حجم مبادلات بازرگانی به ویژه صادرات اقلام ایرانی با افغانستان کار می‌کنند.

پیشنهاد می شود: واردات یک میلیارد دلاری افغانستان در اردیبهشت ماه_ ایرا در صدر

پیشنهاد:   ادعای حفاظت طالبان از ایران | دلیل دشمنی داعش با ایران چیست؟
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=28669

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *