شنبه 9 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 29 June , 2024
واردات یک میلیارد دلاری افغانستان در اردیبهشت ماه-ایراف

به گزارش ایراف، اداره ملی آمار و اطلاعات طالبان ارقام مربوط به صادرات و واردات افغانستان را در ماه اردیبهشت سال ۱۴۰۳ جمع‌آوری و تحلیل نموده که مجموع ارزش صادرات کشور در این ماه به ۱۱۴٫۶ میلیون دلار و مجموع ارزش واردات به ۹۵۰٫۵ میلیون دلار می‌رسد.

این در حالی ا‌ست که مجموع ارزش صادرات کشور در ماه حمل سال ۱۴۰۳ به ۹۵٫۶ میلیون دلار می‌رسد، تحلیل ارقام نشان می‌دهد که در ماه اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نسبت به ماه فروردین سال ۱۴۰۳، صادرات ۱۹ میلیون دلار افزایش یافته است.

از سویی هم مجموع ارزش واردات کشور در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به ۶۵۰ میلیون دلار می‌رسید که در ماه اردیبهشت سال روان در ارزش واردات ۳۰۰٫۵ میلیون دلار افزایش آمده است.

ارقام نشان می‌دهد که بیش‌ترین صادرات در ماه اردیبهشت ۱۴۰۳ به کشورهای پاکستان، هندوستان و امارات متحده عربی و بیش‌ترین واردات از کشورهای ایران، چین و پاکستان بوده است.

صادرات شامل صادرات و صادرات مجدد بوده و واردات شامل واردات محصولی و غیرمحصولی است.

اداره ملی آمار و ارقام مربوط به صادرات و واردات طالبان اعلام کرده که در ماه فروردین صادرات افغانستان ۹۵٫۶ میلیون دلار و مجموع ارزش واردات به ۶۵۰ میلیون دلار رسیده است.

ارقام نشان می‌دهد که بیش‌ترین صادرات در ماه فرودین سال ۱۴۰۳ به کشورهای پاکستان، هندوستان و امارات متحده عربی بوده است.

درحالی که بیش‌ترین واردات از کشورهای ایران، پاکستان و چین بوده است.

پس از بسته شدن مرزهای پاکستان به روی کالاهای وارداتی و صادراتی افغانستان ایران بهترین جایگزین برای افغانستان است تا از مسیر ریلی و دریایی افغانستان را به بازارهای جهانی وصل کند.

پیشنهاد می شود:آغاز صادرات و واردات کالا از مسیر راه‌آهن خواف-هرات از اول اسفند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26359

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها