هشدار هواشناسی افغانستان درباره بارش سنگین برف و باران

ریاست هواشناسی وزارت حمل‌ونقل و هوانوردی افغانستان درباره بارش برف نسبتا سنگین و باران شدید همراه با سیلاب آنی در ۳۱ ولایت این کشور هشدار داده است.

به گزارش ایراف، ریاست هواشناسی وزارت حمل‌ونقل و هوانوردی حکومت سرپرست افغانستان، امروز چهارشنبه، ۹ اسفند از احتمال بارش نسبتا سنگین برف و باران همراه با سیلاب آنی در ۳۱ ولایت کشور هشدار داده است.

بارش برف و باران را برای امروز و فردا در ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، زابل، ارزگان، دایکندی، غور، بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، بامیان، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، خوست، پکتیا، لوگر، ننگرهار، لغمان، کنر، نورستان، کابل، پروان، پنجشیر، کاپیسا، بغلان و سمنگان پیش‌بینی شده است.

ریاست هواشناسی میزان برف‌ را در نقاط مختلف بین ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و میزان بارندگی را بین ۱۰ تا ۴۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که ریاست هواشناسی وزارت حمل‌ونقل و هوانوردی حکومت سرپرست افغانستان روز گذشته نیز با نشر خبرنامه‌ای هشدار داد که احتمال بارش برف سنگین و بارندگی شدید امروز و فردا وجود دارد.

این احتمال در ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز، هلمند، قندهار، زابل، ارزگان، دایکندی، غور، بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، بامیان، میدان‌وردک، غزنی، پکتیکا، خوست، پکتیا، لوگر، کابل، پروان، بغلان و سمنگان پیش‌بینی شده بود.

ریاست هواشناسی مقدار برفباری در نقاط مختلف را بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر اعلام کرده بود.

در همین حال، مقدار بارندگی نیز بین‌ ۱۰ تا ۴۰ میلی‌متر پیش‌بینی شده بود.

در روزهای اخیر شماری از ولایت‌های افغانستان برای سومین‌بار در زمستان سال جاری شاهد برف‌باری بودند.

همچنین بزرگراه سالنگ در نتیجه بارش برف بسته شد.

پیشنهاد:   هشدار درباره بارندگی و سیل در چند ولایت افغانستان

وزارت فواید عامه حکومت سرپرست افغانستان امروز از بازگشایی شاهراه سالنگ و مسیر‌های ارتباطی مسدود شده در ولایت‌ها خبر داد.

در این رابطه مطالعه هشدار هواشناسی درباره بارندگی در15ولایت افغانستان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=7798

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *