شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
هشدار سازمان ملل درباره بحران انسانی ناشی از تغییرات اقلیمی در افغانستان

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) بار دیگر درباره بحران انسانی در کشور هشدار داده و با نشر گزارش تازه‌ای اعلام کرده است که افغانستان به دلیل تغییرات آب‌وهوایی با یک بحران انسانی پیچیده مواجه است.

به گزارش ایراف، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) امروز سه‌شنبه، ۸ حوت اعلام کرده که با توجه به نابرابری‌ و آسیب‌پذیری‌های موجود از جمله فروپاشی نسبی خدمات اجتماعی و بهداشتی، افغانستان با یک بحران انسانی پیچیده مواجه است.

اوچا همچنین گفته که بلایای طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی، چالش‌های افغانستان را که از دهه‌ها به ‌این‌سو درگیر جنگ است، تشدید می‌کند.

به گفته این نهاد، افغانستان در میان ۱۲ کشور جهان قرار دارد که تغییر شدید اقلیم و رویدادهای طبیعی را تجربه می‌کند.

در گزارش اوچا آمده: «تأثیرات تغییرات اقلیمی و بحران کمبود آب یک مشکل پیچیده برای افغانستان و مردم آن است که نزدیک به ۸۰ درصد آنان برای تأمین نیازهای روزانه خود به منابع طبیعی متکی هستند.»

این در حالی است که نهادهای سازمان ملل متحد بارها از تأثیرات ناگوار تغییرات اقلیمی بر زندگی مردم افغانستان هشدار داده‌اند و خواستار کمک جامعه جهانی برای مقابله با تأثیرات تغییرات اقلیمی در کشور شده‌اند‌.

با این حال، بارندگی‌های شدید در روزهای اخیر که گفته می‌شود در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت، امیدها به پایان خشکسالی های طولانی و کاهش عوارض ناشی از تغییرات آب‌وهوایی در افغانستان و منطقه را افزایش داده و به باور کارشناسان ادامه این روند می‌تواند به کاهش تنش‌های آبی در افغانستان و کشورهای همسایه آن کمک کند.

پیشنهاد می شود: دیدار متقی با نماینده روسیه در امور اقلیمی

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=7584

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها