شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
ملا یعقوب مجاهد: امنیت پروژه‌های توسعه‌ای را تضمین می‌کنیم

ملا یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با نمایندگان چین، ایران و پاکستان به آنها اطمینان داد که امنیت پروژه های توسعه‌ای در افغانستان را تضمین می‌کند.

به گزارش ایراف؛ وزارت دفاع حکومت سرپرست افغانستان با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس گفت که این دیدار پس از پایان نشست «ابتکار همکاری منطقه ای افغانستان» انجام شده است.

ملا یعقوب مجاهد به نمایندگان این کشورها از تعهد حکومت به «برقراری ثبات و تأمین امنیت مرزهای کشور، تحکیم روابط دوستانه ‌بر مبنای احترام متقابل با کشورها و همکاری‌های اقتصادی» اطمینان داده است.

وی گفت: «امارت اسلامی (حکومت سرپرست افغانستان) آماده‌ تضمین امنیت و هر نوع همکاری دیگر به‌خاطر آغاز و تکمیل پروژه‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای کشورها در افغانستان است».

وزارت دفاع حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد محمدیعقوب مجاهد پس از پایان نشست منطقه ای کابل، همچنین میزبان نمایندگان کشورهای روسیه، هند، چین، ایران، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، ازبکستان، اندونزی، قرقیزستان و ترکمنستان بوده است.

نمایندگان این کشورها عصر دوشنبه در نشستی تحت عنوان «ابتکار همکاری منطقه ای افغانستان» به میزبانی وزارت خارجه افغانستان شرکت کرده بودند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت افغانستان گفت که این نشست به هدف «بحث و گفتگو برای شکل‌گیری روایت منطقه‌محور به هدف توسعه همکاری منطقه‌ای برای تعامل سازنده با افغانستان و کشورهای منطقه» برگزار شده است.

نشست ابتکار همکاری منطقه‌ای افغانستان براساس طرح جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این رابطه مطالعه چشم انداز اجرای پروژه های کلان منطقه ای درافغانستان طالبان پیشنهاد می شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=3636

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها