به گزارش ایراف، در جریان این دیدار، استیفن رودریگز، رئیس دفتر سازمان ملل در افغانستان از آمادگی این سازمان برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه مطابق با نیازمندی‌های اقتصادی مردم در بخش‌های مختلف برای بهبود وضیعت اقتصادی و راهبرد تغییر مسیر از کمک‌های بشری به کمک‌های توسعه‌ای با سرپرست وزارت اقتصاد طالبان بحث ‏و تبادل نظر کرد.

رئیس دفتر سازمان ملل در مورد همکاری دفتر توسعه‌ای سازمان ملل متحد در افغانستان در توسعه فعالیت‌های تجارتی و بانکی ، مدیریت آب از طریق تاسیسات آبی و زراعتی و همکاری در بخش کشت کوکنار با دهقانان به ‏سرپرست وزارت اقتصاد طالبان اطمینان داد.

از سوی دیگر سرپرست وزارت اقتصاد طالبان در مورد اولویت‌ها و نیازمندی‌های اقتصادی افغانستان صحبت کرد و افزود که وزارت اقتصاد یک اداره تسهیل کننده در موضوعات توسعه‌ای و آماده همکاری و هماهنگی موثر بین ادارات سازمان ملل متحد، وزارتخانه‌ها و ادارات مستقل است.

قرار است تیم مشترکی از کارمندان دفتر سازمان ملل و وزارت اقتصاد طالبان مشترکاً در زمینه تغییر پروسه مساعدت‌های بشری به کمک‌های توسعه‌ای و انتخاب فعالیت در بخش‌های مختلف براساس اولویت‌ها و نیازمندی‌های اقتصادی آغاز به کار کنند.

همچنین امروز صبح نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان با استفن رودریگیس، مسئول برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) نشست داشت.

دو طرف در این نشست ضمن آمادگی برای هماهنگی‌های بیشتر دو اداره، در خصوص همکاری همه‌جانبه در رشد پارک‌های صنعتی و ایجاد تولید برق‌ مورد نیاز در ولایت‌های کمتر‌ توسعه‌یافته، ایجاد شغل از طریق برنامه‌های تولیدی، دسترسی سرمایه‌گذاران به سرمایه، آموزش و بازاریابی برای تولیدات آنها، وام‌های کوچک ‏برای بخش خصوصی و مسائل بانکی بخش خصوصی بحث و تبادل‌ نظر کردند.

رودریگیز در این نشست اظهارداشت که این اداره آماده است تا برنامه‌هایش را در هماهنگی با وزارت صنعت و تجارت انجام دهد. اخیراً تصمیم گرفته شد که یک تیم جهت حمایت از بخش خصوصی روی برنامه‌ها کار کند.

طالبان سعی دارد نهادها و سازمان بین‌المللی را به سمتی ببرد که به جای کمک رسانی بدون تولید، پول‌ها را در بخش توسعه افغانستان هزینه کنند.

پیش از این متقی درخواست کرده بود ماهیت کمک‌های بین‌المللی بر اساس اولویت‌های مردم افغانستان تغییر کند

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=23115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها