پنج‌شنبه 29 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

مرز دوغارون به دلیل آتش‌سوزی تعطیل شد

به گزارش ایراف، رضایی در گفتگو با ایرنا بیان کرد: به منظور جلوگیری از سرایت آتش به سایر نقاط، گمرک، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بازارچه مرزی و ناوگان حمل و نقل فعالیت خود را متوقف و کارکنان منطقه را ترک کردند.

معاون فرماندار تایباد گفت: از ساعتی قبل خودروهای آتش نشان از ایستگاه‌های هرات و تایباد به محل اعزام شدند و مشغول خاموش کردن آتش هستند.

رضایی اضافه کرد: تا این لحظه آتش هنوز مهار نشده و دود ناشی از آن تا شعاع ۱۸ کیلومتری تایباد قابل رویت است.

پیش از این فرماندار تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: قاچاق محموله‌های سوختی از مرز دوغارون به افغانستان با اقدامات انجام شده، ۸۰ درصد از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

فرماندار تایباد به اجرای طرح موفق «باک پر» و باز کردن باک های غیرمجاز حامل جابه جایی سوخت از سوی ناوگان حمل و نقل افغانستانی در گمرک مرزی دوغارون اشاره کرد و گفت: در ابتدای فروردین ماه امسال طرح باک پر و برداشتن باک‌های غیرمجاز کامیون‌های افغانستانی و سوخت گیری کامل ناوگان حمل و نقل این کشور در مرز زمینی دوغارون با موفقیت اجرا شد.

شیردل بیان کرد: در صورت اجرای طرح باک پر برای کامیون‌های ایرانی در گذرگاه رسمی دوغارون، پیش تر از این شاهد کاهش قاچاق سوخت به سمت افغانستان از این منطقه خواهیم بود.

این اقدامات نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم برای کاهش قاچاق سوخت و حفظ منابع ملی از طریق کنترل و نظارت دقیق‌تر در مرزهاست. کاهش ۸۰ درصدی قاچاق سوخت نشان‌دهنده موفقیت در اجرای این طرح‌ها و افزایش همکاری‌های مرزی با افغانستان است.

پیشنهاد:   مقام ارشد ارتش از مرزهای مشترک با افغانستان بازدید کرد

کاهش قاچاق سوخت از مرزهای شرقی ایران نه تنها به حفظ منابع داخلی کمک می‌کند، بلکه تأثیر مثبتی بر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان دارد و به ایجاد ثبات و امنیت در مناطق مرزی کمک می‌کند.

حال بعد از انتشار این خبر شاهد آتش‌سوزی در این مرز هستیم. برخی این آتش سوزی را مربوط به طرح جدید مرزی مربوط می‌کنند.

گمرک و پایانه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد، ۲۵۰ کیلومتری مشهد و همجوار با کشور افغانستان یکی از پنج گمرک برتر کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=31615

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *