معاون دوم اشرف‌غنی به انتقال ۳۷ میلیون دلار هنگام خروج از افغانستان متهم شد

به گزارش ایراف، عباس ابراهیم‌زاده، بازرگان و عضو مجلس نمایندگان دولت پیشین، در مطلبی با عنوان «رفیق نیمه‌راه خفه نشوی» خطاب به سرور دانش، معاون دولت اشرف غنی نوشت که آقای دانش در دولت پیشین ماهوار یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بابت کرایه خانه، دفتر و نیازهای روزانه‌اش دریافت می‌کرد، اما هرماه حدود هزار دلار آن را خرج می‌کرد.

ابراهیم‌زاده در این مطلب دانش را متهم به بی‌کفایتی کرد و نوشت که دانش جرات صحبت کردن و پرسیدن از اشرف غنی را نداشت، چون در جریان ملاقات با رئیس‌جمهور به او اجازه صحبت داده نمی‌شد.

عباس ابراهیم‌زاده خطاب به سرور دانش گفت: «مردم را با بردن یک جارو برقی و تلویزیون از طریق میدان هوایی» فریب دادی.

در روز سقوط کابل به دست طالبان، برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی نوشتند که سرور دانش هنگام ترک کابل، با خود یک دستگاه جارو برقی و یک تلویزیون حمل می‌کرد.

ابراهیم‌زاده ادعا کرد که سرور دانش ۳۷ میلیون دلار را از افغانستان با خود به بیرون منتقل کرده ‌است و در ضمن در زمان کارش به عنوان معاون رئیس‌جمهور، پنج خانه در ترکیه و دو خانه در کابل خریده است.

عباس ابراهیم‌زاده در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۹، از متحدان اشرف غنی و سرور دانش بود و در تا آخرین روز فروپاشی دولت پیشین نیز با سرور دانش روابط نزدیکی داشت.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=25138

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها