«هدایت‌الله بدری» سرپرست بانک مرکزی افغانستان

«هدایت‌الله بدری» سرپرست بانک مرکزی افغانستان، بانکداری اسلامی در این کشور را یک نیاز مهم توصیف و بر تعهد خود به نهادینه کردن این نظام تاکید کرد.

به گزارش ایراف، بدری در برنامه حمایت از بخش مالی و بانکی در منطقه جنوب شرق، نقش علما، بازرگانان و مردم را در توسعه بانکداری اسلامی اثرگذار خوانده و گفته است که به نهادینه‌سازی بانکداری اسلامی متعهد است.

حسیب‌الله نوری، سخنگوی بانک مرکزی افغانستان نیز گفت: بدری در کنار موضوعات دیگر، بانکداری اسلامی را نیاز کشور خوانده و اعلام کرده است که تمام خدمات بانکی باید براساس شریعت انجام شوند. تاکنون یک بانک به گونه‌ کامل اسلامی شده و تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر دیگر بانک‌ها نیز به بانکداری اسلامی تبدیل شوند.

از سوی دیگر، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان می‌گوید که تلاش‌ها برای نهادینه کردن بانکداری اسلامی برای از بین بردن سود است.

بانک مرکزی افغانستان در حالی از تلاش‌های توسعه بانکداری اسلامی در کشور سخن می‌گوید که پیش از این اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان محدودیت‌های بانکی وضع‌شده از سوی جامعه جهانی را یک چالش مهم در توسعه تجارت خوانده بود.

پیشنهاد می شود: استقبال کابل از گزارش بانک جهانی در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان

پیشنهاد:   تمایل ترکیه برای سرمایه‌گذاری در صنعت سنگ مرمر قندهار
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=4715

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *