شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
لایحه جلوگیری از دسترسی طالبان به کمک‌های مالی آمریکا تصویب شد-ایراف

به گزارش ایراف، بروچت که این لایحه را به مجلس ارائه کرد، شدیداً از وزارت خارجه آمریکا انتقاد کرد که جلوی دسترسی طالبان به کمک‌های بشری آمریکا به افغانستان را نمی‌گیرد.

او در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما باید این وزارت خارجه را ویران کنیم و از سر بسازیم.»

در صورت تصویب این لایحه در سنا، وزارت خارجه آمریکا ملزم می‌شود تا گزارش دهد که علاوه بر آمریکا، کدام کشورها از سال ۲۰۲۱ به افغانستان تحت حاکمیت طالبان کمک کرده است.

همچنین، این لایحه از وزارت خارجه آمریکا می‌خواهد کشورهای دیگر ترغیب کند که پول کمک‌هایشان به دست طالبان نرسد.

آقای بروچت، نایب‌رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، به فاکس نیوز گفت: «هر پولی به طالبان برسد، بسیار ناپسند است. ما ۳۵ تریلیون دلار بدهی داریم و نیازی به تامین مالی دشمنان خود نداریم.»

حکومت آمریکا گفته است که در نزدیک به سه سال گذشته بیش از 2 میلیارد دلار به افغانستان کمک کرده که از طریق سازمان‌های امدادی مانند سازمان ملل در اختیار مردم افغانستان قرار گرفته است.

اما، منتقدان از جمله در میان جمهوری‌خواهان باور دارند که بخشی از این کمک‌ها به جیب طالبان می‌رود.

دفتر سربازرس کمک‌های آمریکا به افغانستان(سیگار) در اوایل ماه خرداد اعلام کرد که موسسات همکار ایالات متحده بیش از ۱۰ میلیون دلار به طالبان مالیات داده‌اند.‌

وزارت خارجه آمریکا گفته که سازمان‌های امدادرسان همکار این کشور تدابیر لازم را برای جلوگیری از دسترسی طالبان به کمک‌های مالی آمریکا اجرا کرده‌اند.

با این حال، جان ساپکو، سربازرس کمک‌های آمریکا به افغانستان به نمایندگان کنگره گفت هیچ تضمینی وجود ندارد که طالبان از کمک‌های آمریکا به مردم افغانستان استفاده نکنند.

این شرایط در حالی است که گسترش فقر در افغانستان شدت بیشتری گرفته است. همچنین کودکان اولین گروهی هستند که در معرض مشکلات جدی قرار دارند.

این در حالی است که نهاد توسعه خارجی ایالات متحده گفته است بیش از ۱۷ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک فوری هستند.

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=26309

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها