شنبه 16 سرطان/تیر 1403 برابر با Saturday, 6 July , 2024
بیشترین میزان غصب زمین در نظام جمهوری صورت گرفته‌است -ایراف

سرپرست وزارت دادگستری طالبان اعلام کرد که در نظام جمهوری شاهد بیشترین میزان غصب زمین در افغانستان بوده ایم.

به گزارش ایراف، وی هشدار داد که این وزارتخانه به سراغ همه غاصبان زمین خواهد رفت.

لازم به ذکر است که طی هفته های اخیر اقدام وزارت دادگستری حکومت سرپرست افغانستان در مصادره منزل گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی موجب انتقادات شدیداللحن وی و پسرش از سرپرست وزارت دادگستری طالبان و بروز تنش های لفظی میان دو طرف شده است.

از سوی دیگر هند از اقدام حکومت سرپرست افغانستان برای «بازگرداندن ملکیت‌ها و زمین‌های هندوها و سیک‌های افغانستان» استقبال کرده است.

بر بنیاد گزارش روزنامه تایمز هندوستان، راندیر جیسوال؛ سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرده: «اگر طالبان تصمیم گرفته‌اند که ملکیت‌ها و زمین‌ها را به شهروندانی که متعلق به جامعه هندو و سیک افغانستان هستند بازگردانند، ما این را یک تحول مثبت می‌دانیم.»

این رسانه هندی همچنین گفته است که حکومت سرپرست افغانستان کمیسیونی را برای «تضمین بازگرداندن زمین‌ها و ملکیت‌های سیک‌ها و هندوهای افغانستان» که توسط برخی از افراد زورمند در دولت پیشین غصب شده بود، ایجاد کرده‌اند.

سهیل شاهین؛ رییس دفتر سیاسی حکومت سرپرست افغانستان در قطر هفته گذشته گفت که وزارت دادگستری افغانستان کمیسیونی را برای استرداد ملکیت‌های غصب‌شده هندوها و سیک‌های افغانستان تشکیل داده است.

به گفته او، ملکیت‌های این اقلیت مذهبی را «جنگ‌سالاران» در حکومت پیشین «غصب» کرده‌ بودند.

پیشنهاد می شود: کمیسیون بررسی املاک غصب شده سیک‌ها و هندوها آغاز به کار کرد

لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=13494

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب
پر بازدیدترین ها