جمعه 30 سنبله 1403 برابر با Thursday, 19 September , 2024

تازه‌ترین‌ها:

طرح سه ساله اقتصادی پاکستان چیست؟

به گزارش ایراف، براساس طرح سه ساله معیشتی و مالی پاکستان تورم و گرانی 7 درصد در نظر گرفته شده، میزان صادرات 37 میلیارد دلار و واردات 67 میلیاد دلار خواهد بود.

این طرح مالیات غیر مستقیم را 18 تریلیون و 47 میلیارد روپیه و مالیات مستقیم را 4 تریلیون و 93 میلیارد روپیه در نظر گرفته است. همچنین مالیات بر سوخت فراورده‌های نفتی حدود یک تریلیون و 438 میلیارد روپیه تخمیل زده شده است.

از سوی دیگر هزینه دولت 21 تریلیون و 218 میلیارد روپیه خواهد بود و هدف‌گذاری خسارت مالی 4.9 درصد در خظر گرفته شده است.

هزینه نظامی و دفاعی 2 تریلیون و 578 میلیارد روپیه، کمک‌های بلاعوض به قشر محروم 2 تریلیون و 197 هزار روپیه و بودجه بازنشستگان یک هزار و 341میلیارد روپیه در نظر گرفته شده است.

این طرح سه ساله معیشتی پاکستان در حالی مطرح شد که صندوق بین‌المللی پول با درخواست پاکستان برای دریافت وام جدیدی به ارزش هفت میلیارد دلار موافقت کرده و قرار است در صورت تأیید نهایی طی سه سال آینده به اسلام‌آباد پرداخت کند.

بعد از این خبر هم مشخص شد دولت پاکستان در ازای دریافت این وام مالیات‌های جدید سنگینی به ارزش بیش از ۱.۷ تریلیون روپیه عمدتاً بر قشر ضعیف و با درآمد متوسط این کشور وضع کرده و قیمت برق را به میزان ۷.۱۲ روپیه در هر واحد افزایش داده است تا ۵۸۰ میلیارد روپیه اضافی از مصرف‌کنندگان خانگی و تجاری دریافت کند.

پیشنهاد می شود: سه معضل اساسی اقتصادی پیش روی دولت جدید پاکستان

پیشنهاد:   پای چینی‌ها به پروژه‌های برقی افغانستان باز شد
لینک کوتاه: https://irafnews.com/?p=29756

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *